اروپا برای ایران نهاد مالی مخصوص ایجاد می‌کند

CC BY 2.0 / Ralf Schulze / Berlin_05_2009_ 054اروپا برای ایران نهاد مالی مخصوص ایجاد می‌کند
اروپا برای ایران نهاد مالی مخصوص ایجاد می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلمان و شرکای اروپایی‌اش در حال بررسی ایجاد سیستم پرداختی برای ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اشتفن زایبرت،سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت: آلمان و شرکای اروپایی‌اش در حال بررسی ایجاد سامانه پرداختی در خصوص ایران هستند که این اجازه را می‌دهد تبادلات تجاری با ایران پس از تحریم‌های آمریکا ادامه یابد.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران

زایبرت همچنین افزود: همانطور که شما می دانید، مهمترین هدف اتحادیه اروپا و دولت آلمان این است که از تامین فرآیند تبادلات اطمینان حاصل کند. همه گزینه‌ها در دست بررسی هستند.
سایت اشپیگل آنلاین در گزارشی خبر داد، وزیران دارایی آلمان، فرانسه و بریتانیا قصد دارند حتی‌الامکان تا اوایل ماه نوامبر نهادی مالی بنیانگذاری کنند که تنها مقصود آن انجام دادوستدهای مالی با جمهوری اسلامی با دور زدن کانال‌های معمولی انتقالات بانکی است.
به نوشته اشپیگل آنلاین نهاد مالی جدید نه یک بانک، بلکه از لحاظ حقوقی نهادی واسطه‌ای (Special-purpose entity) محسوب خواهد شد. مزیت چنین نهادی این است که نباید از سرمایه برخوردار باشد و به عبارتی برای راه‌اندازی آن نیاز به کمک‌های مالی دولتی نیست. این ابتکار عمل را فرانسه پیشنهاد کرده است.
قرار است که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند از این نهاد بهره ببرند. وزیران دارایی آلمان، بریتانیا و فرانسه پایهگذاری چنین نهاد مالی را در راستای حفظ حاکمیت اتحادیه اروپا ارزیابی می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала