گزارش و تحلیل

فضانورد روس: در ایستگاه فضایی، دوست مرموزی اِسکان گزیده است

© Sputnik / Roscosmos Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر فضانورد روس: درایستگاه فضایی، دوست مرموزی اِسکان گزیده است
فضانورد روس: درایستگاه فضایی، دوست مرموزی اِسکان گزیده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، آنتون اشکاپلروف فضانورد روس دوست دارد پس از سفر فضایی با خانواده خود به گردشگری زمینی بپردازد.

این فضانورد بیش از 500 روز در مدار گذراند. او در Instagram حساب کاربری پرمشتری دارد، جایی که او خاطرات خود در مورد پروازها به فضا را در میان می گذارد. اخیرا(ژوئن 2018)، آنتون از سفر متناوب بازگشت. وی در مصاحبه با اسپوتنیک جزئیات این سفر را بازگو کرد.

او به اسپوتنیک گفت: من از دوران کودکی آرزو داشتم فضانورد شوم. در دهه 1970 همه کودکان شوروی می‌خواستند فضانورد شوند. من به رویا صادق بودم و تمام زندگی ام را وقف این نیت کردم.

Публикация от Anton Shkaplerov (@anton_astrey) 28 Май 2018 в 1:40 PDT

امروز، برای فضانورد شدن، لازم است وارد وب سایت Roskosmos یا مرکز آموزش فضانوردان وارد شده و درخواست بنویسید. همچنین شرایط و مقتضیات لازم برای سلامت، آموزش و تجربه کاری وجود دارد. افرادی از همه حرفه ها می توانند در انتخاب شرکت کنند. به عنوان مثال، در آخرین پرواز، در کنار من دو فضانوردی بودند که در دبیرستان به عنوان معلم معمولی کار کردند. آماده سازی برای پرواز بسیار جدی است. حتی گردشگرانی که ده ها میلیون دلار را پرداخت می کنند، برنامه آموزشی خود را دارند که حداقل شش ماه طول می کشد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Физкульт-привет! Продолжаем нашу спортивную рубрику, я решил назвать ее #Астрей_Спорт. Первую часть найдете по этому же тегу. 🏃‍♂️ Это наша родная, отечественная беговая дорожка. Находится она в модуле «Звезда». Мы уже в комментариях с вами говорили о том, что космонавты, занимаясь на тренажерах, могут воздействуют с определённой частотой на станцию, а это недопустимо! Поэтому для погашения колебаний придумали систему виброизоляции. Все удары, приходящиеся на дорожку, не передаются МКС. Российскую систему виброизоляции разработал Самарский государственный аэрокосмический университет. #Самара, привет и спасибо! Для тренировки приходится надевать ремни, которые тянут вниз, иначе ноги просто болтались бы в воздухе. • Exercises on the Treadmill Vibration Isolation System (TVIS) in the Zvezda module. A treadmill in space gives a way to exercise and so maintain muscle and bone health. Because exercise causes vibrations and micro-acceleration, the treadmill has stabilizing systems to minimize their transfer to the ISS structure and to keep the exercise surface relatively stable.

Публикация от Anton Shkaplerov (@anton_astrey) 3 Апр 2018 в 9:56 PDT

البته قبل از اولین پرواز، تصاویری از زمین را گرفته شده از مدار دیدم. اما این چیزی نیست که انسان از ایستگاه فضایی تماشا کند. این یک منظره شگفت انگیز است که زمین چگونه بزرگ و زیبا است.

در میان اشیای شخصی فضانوردان، دستگاه کوچک درجه سنج بی وزنی هست. شما می توانید یک کیلو اشیای شخصی را با خود بگیرید: عکس ها، اقلام کوچک — آویز، صلیب، ساعت، که دوستانتان خواسته اند، می‌توانید به ایستگاه فضایی ببرید.

پست ها و بیشترعکس های مورد علاقه ما در شبکه های اجتماعی اینترنت به طور مستقیم از فضا منتشر می شود — در ایستگاه فضایی Wi-Fi وجود دارد.
مهم است نشان دهیم که سیاره ما چقدر زیبا است، چه کارانجام می دهیم، زندگی و کار ما در ایستگاه چگونه است.

بنابراین، خوب است که در ایستگاه فضایی وبلاگ نویسی کنیم. ما از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنیم، اما وسایلی مانند تابلت و لپ تاپ داریم. اینترنت در فضا به همان اندازه‌ای که در زمین هست، سریع نیست، اما هر سال بهتر می شود. ایستگاه، شبکه محلی خود را برای تبادل عکس و اطلاعات بین فضانوردان دارد.

طبق پروتکل، زبان ارتباطی در ایستگاه انگلیسی است
و در کشتی فضایی، که ما با آن به ایستگاه می رویم و به زمین برمی گردیم، روسی است. بنابراین همه فضانوردان باید این دو زبان بلد باشند. در معاشرت غیر رسمی، می توانید جمله را به روسی شروع کنید و آن را به انگلیسی تکمیل نمایید.


حیوانات نیز به فضا فرستاده می‌شوند، مگس های سرکه، دو بار در ایستگاه بودند و موش ها در آزمایش ها شرکت کردند. حتی عنکبوت ها هم بودند — و یکی فرار کرد و احتمالاً در جایی در ایستگاه باقی‌مانده و زندگی می کند.

شب ها، فضانوردان زمان فراغت دارند، شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته است، اما این روزها همه تلاش می کنند تا کاری مفید انجام دهند. شما می توانید یک دوربین ویدیو را بگیرید و از سیاره زیبای ما فیلم بگیرید. مهمترین چیزی که در ایستگاه وجود ندارد ارتباط با بستگان و دوستان. خوب، و یک چیز جالب: شما غذا درست شده در زمین و دوش معمولی را کم دارید.

غذا فضانوردان به شکل کنسرو است و در ظرف معمولی تهیه شده است، به عنوان مثال برش یا سیب زمینی با گوشتی که از آن مایع توسط تجهیزات ویژه کاملا حذف شده است. به این طریق خوردن این غذا در شرایط بی وزنی راحت‌تر است و نگهدادری آسانتر شود. در فضا، ما به سادگی آب اضافه می کنیم، چند دقیقه صبر می‌کنیم و غذا آماده است. چای و قهوه هم همینطور. چای شبیه به کیسه های معمول است و قهوه فوری است.

هنگام پرواز با Samantha Christoforetti ایتالیایی، ما یک ماشین اسپرسو ایتالیایی داشتیم که مخصوص فضا طراحی شده بود و ما قهوه واقعی، خوشمزه ای نوشیدیم. در زمین، ما هر نوع غذا را طعم می چشیم مطابق جدول 9 درجه‌ای ارزیابی می کنیم. اگر شما نمره ای کمتر از سه دادید، این محصول به شما تحویل داده نخواهد شد، کمتر از هفت — این بسیار کم است. غذای اصلی دارای هشت تا نه نمره است.

روزهای شنبه، فضانوردان، ایستگاه را پاکسازی می کنند. با جاروبرقی گرد می‌گیریم و و پنل ها را تمیز می کنیم. ما نیازی به شستن ظروف نداریم: هر کس تنها یک قاشق و چنگال دارد، ما فقط آنها را با تکه پارچه پاک می کنیم. هیچ بشقاب هایی وجود ندارند، آنها در فضای مورد نیاز نیستند، شما نمیتوانید چیزی بر روی آنها قرار دهید — آن‌ها در فضا شناور می شوند. لباس فضانورد یکبار مصرف است، آنها آن را پاک نمی کنند. به عنوان مثال، جوراب و لباس زیر سه روز را می پوشند و سپس به ذباله دان می اندازند.

لحظه ی هیجان انگیز، بازگشت از فضا به زمین است، این لحظه بسیار پویا و خطرناک است. ما برای آن در زمین با درنظرداشت همه شرایط ممکنه آماده می شویم. پس از بازگشت، دوره توانبخشی آغاز می شود: سه هفته در یک آسایشگاه تحت نظارت پزشکان و بعد سه هفته دیگر در بیمارستان.

من سعی می کنم نیمی از تعطیلاتم را در خانه صرف کنم، و زمان دیگری — در سفر به خارج از کشور. از فضا شما می توانید ببینید که چقدر مکان های زیبا در زمین وجود دارد. شما می‌توانید از آنها در طول تعطیلات بازدید کنید. پیاده روی، شیرجه، آشنایی با فرهنگ و شیوه زندگی در گوشه و کنار جهان در اختیار شما است.

اکنون ما و آمریکایی ها در فکر بازگشت به ماه هستیم. شاید یک پروژه مشترک وجود داشته باشد. بعد از سال 2024، یک ایستگاه دراطراف ماه باید ظاهر شود. من فکر می کنم تا سال 2030، ما، روس ها، بروی ماه فرود می‌آییم. به احتمال زیاد، ما "فدراسیون" — یک سفینه فضایی جدید را خواهیم ساخت. همکاران ما هم اینک در حال ساخت سه کشتی هستند و پیشتر خدمه های آن‌ها را معرفی کردند — نه فضانوری که مقدم بر همه پرواز خواهند کرد. اول — به ماه، و سپس — به مریخ!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала