جلوگیری ایتالیا از حضور نماینده ایران در بازسازی شهر آکیلا

CC0 / / جلوگیری ایتالیا از حضور نماینده ایران در بازسازی شهر آکیلا
جلوگیری ایتالیا از حضور نماینده ایران در بازسازی شهر آکیلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت ایتالیا به کارمل مالکی، هنرمند گرافیست ایرانی اجازه نداد تا در مراسم افتتاحیه پروژه "تولد دوباره" حضور یابد.

به گزارش اسپوتنیک، کارمل مالکی، هنرمند گرافیست ایرانی که در پروژه "تولد دوباره" انتخاب شده بود و طرح او به نمایندگی از ایران برگزیده شده بود، به دلیل عدم صدور ویزا توسط سفارت ایتالیا نتوانست در افتتاحیه این رویداد حاضر شود.

او افزود: آکیلا یکی از شهرهای سوخته ایتالیا است که بر اثر زلزله از بین رفته است. بازسازی دوباره این شهر با تلاش مردم و تولد دوباره آن سبب شد که بر مبنای آن بنایی یادبود به جای کلیسا آن ساخته شود. در این پروژه که با رویکرد تبادل هنری شکل گرفته، 8 هنرمند از 5 کشور، چین، فنلاند، ایتالیا، فرانسه و ایران پذیرفته شدند تا زیر نظر یکی از معروف‌ترین معماران در این پروژه فعالیت کنند. طرحی که برای این مراسم آماده کرده بودم طرحی در زمینه نقوش سنتی و اساطیری ماست که قرار است در بنایی مربوط به شهر آکیلا طراحی شود. از آنجایی که آکیلا به معنای عقاب است، من نیز از نقش عقاب که نماد پرچم ما در قدیم بوده است، استفاده کردم. نیلوفر دیگر نقشی است که من استفاده کردم زیرا این گل همیشه رو به خورشید است و نماد رشد و کمال به شمار می‌رود و به همین خاطر با معنای دوباره زنده شدن این شهر همخوانی داشت. من از نگهبانان هخامنشی استفاده کردم. در بخش دیگری از این کار، شیر به عنوان نماد قدرت و اسب به عنوان سمبل شادابی و تندرستی را به تصویر کشیدم.

او ادامه داد: من به عنوان نماینده ایران در این پروژه بین‌المللی انتخاب شدم. با توجه به داشتن دعوتنامه، اما به دلیل عدم صدور ویزا و روادید از طرف سفارت ایتالیا تا امروز نتوانستم در این رویداد جهانی حضور پیدا کنم.

آپلود عکس

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала