اظهارات مظنونان روسی پرونده اسکریپال درباره شیشه حاوی سم در ایمسبری

© AFP 2023 / Geoff Caddick اظهارات مظنونان روسی پرونده اسکریپال درباره شیشه حاوی سم در ایمسبری
اظهارات مظنونان روسی پرونده اسکریپال درباره شیشه حاوی سم در ایمسبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکساندر پتروف و روسلان بوشیروف، مظنونان در پرونده اسکریپال از جمله درباره شیشه حاوی عطر زنانه صحبت کردند که گویا حاوی ماده سمی بوده است.

پتروف در مصاحبه با راشا تودی و خبرگزاری اسپوتنیک، در پاسخ به شیشه عطر "نینا ریچی" که طرف بریتانیایی آنرا به عنوان مدرک چرم نشان می دهد، گفت:" آیا مرد معمولی می تواند عطر زنانه به همراه داشته باشد. آیا این احمقانه نیست؟"

پتروف و بوشیروف به خاطر توجه رسانه ها به خود و سرو صدای فعلی بر سر آنها نگران هستند.
پتروف گفت:" ما فکر می کنیم که مارا می شناسند. در وضع فعلی که ما را از تلویزیون نشان می دهند، به چه شکل دیگری می توانیم رفتار کنیم. اصلاً وحشتناک است".

بوشیروف گفت:" هر روز دو عکس را از صفحه تلویزیون نشان می دهند. وقتی رادیو و تلویزیون را روشن می کنی، همیشه درباره بوشیروف و پتروف صحبت می کنند. من واقعا می توسم و نگران هستم و نمی دانم که فردا چه خواهد شد".سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که پرونده اسکریپال با توجه به نبود شواهد علیه روسیه، رفته رفته منتفی می شود.

در ماه مارس بوریس جانسون وزیر سابق امور خارجه بریتانیا تایید کرد که شواهدی علیه مسکو در این پرونده دیده نمی شود. رئیس آزمایشگاه سری وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که کارشناسان نتوانستند منبع این مواد را که به گفته آنان "اسکریپال" توسط انها  مسموم شده است، مشخص کنند.

دادستان بریتانیا در تاریخ 5 سپتامبر، الکساندر پتروف و روسلان بوشیرف، دو شهروند روسیه را به چهار جرم از جمله تلاش برای قتل اسکریپال و نیکا بیلی، پلیس بریتانیایی متهم کرد.
ترزا می نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که این مظنونین افسران سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه هستند.
وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که انتشار این تصاویر موضوعی را نشان نمی دهد نیاز به تحقیق و بررسی دقیق و تعامل نزدیک سازمان های اجرایی دو کشور دارد. دادگستری روسیه تصمیم دارد در این مورد با مقامات بریتانیا همکاری کند و انتظار دارد که شواهدی از از دخالت احتمالی شهروندان روسیه در پرونده اسکریپال دریافت کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرد که مسکو هویت مظنونین پرونده اسکریپال را در اختیار دارد و از آنها خواست که با رسانه ها گفتگو کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала