ارزیابی پنتاگون درباره فعالیت "کلاه سفید ها" در سوریه

CC0 / / ارزیابی پنتاگون درباره کار"کلاه سفید ها" در سوریه
ارزیابی پنتاگون درباره کارکلاه سفید ها در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع امریکا اعلام کرد واشنگتن کار سازمان غیردولتی "کلاه سفیدها" را که روسیه آنرا به دسیسه چینی و تحریکات متهم می سازد، "قهرمانانه" می داند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به درخواست تفسیر بیانیه روسیه در اینباره که "کلاه سفیدها" مشغول صحنه سازی استفاده از سلاح شیمیایی هستند، گفت:" کلاه سفیدها سازمان بشردوستی هستند که جان هزارن نفر را نجات داده و به واکنش نشان دادن به بمبارن ها از سوی نیروهای مسلح روسیه و رژیم سوریه ادامه می دهد. آمریکا و جامعه بین المللی به حمایت از کار قهرمانانه آنها ادامه می دهند".
سخنگوی پنتاگون گفت:"روسیه باید به عنوان عضو مسئول جامعه بین المللی عمل کرده و از نفوذ خود برای جلوگیری از ادامه وحشیگری های رژیم اسد استفاده کند. روسیه به جای این حقیقت را تحریف کرده و به نیروهای داوطلبی حمله می کند که تلاش می ورزند جان مردم را نجات دهند".
به گفته وی، آمریکا به تلاش برای حل و فصل بحران سوریه تحت نظارت سازمان ملل متحد ادامه می دهد.
دیروز مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم اعلام کرد تروریست ها در سوریه برای استفاده واقعی از ماده سمی کلرعلیه شرکت کنندگان در صحنه سازی چنین عملیاتی تدارک می بینند تا سپس ارتش دولتی سوریه را به حمله شیمیایی متهم کنند. این مرکز خاطرنشان ساخت کلاه سفید ها به همراه تروریست ها در حال تدارک استفاده واقعی از مواد سمی کلر علیه افرادی هستند که در صحنه سازی مربوطه شرکت خواهند کرد.
سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه درهمان ماه اوت اعلام کرده بود شبه نظامیان برای صحنه سازی حمله شیمیایی جهت توجیه ضربات موشکی آمریکا و متحدان تدارک می بینند. به گفته وی شبه نظامیان عضو گروه تروریستی "هیئت تحریر شام" (جبهه النصره)* مشغول چنین تدارکاتی هستند.
محدوده ی استان ادلب در حال حاضر عملا توسط نیروهای دولتی سوریه کنترل نمی شود. در این استان شبه نظامیان مسلح وهمچنین تروریست هایی از برخی گروهک ها مستقر هستند که حملاتی را به مواضع ارتش سوریه ترتیب می دهند.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала