دفاع موگرینی از توافق هسته ای

© REUTERS / Francois Lenoirدفاع موگرینی از توافق هسته ای
دفاع موگرینی از توافق هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا، بار دیگر از توافق هسته ای با ایران دفاع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم، فدریکا موگرینی در جلسه عمومی پارلمان اروپا درباره روابط این اتحادیه و آمریکا اظهار داشت که دو طرف "اختلافی اصلی درخصوص چندجانبه گرایی دارند".

وی در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل است که ما به دفاع از توافق هسته ای با ایران، توافق نامه آب و هوایی پاریس، تامین مالی فعالیت های اساسی همه آژانس های سازمان ملل از جمله آنروا ادامه می دهیم.

اتحادیه اروپا بر خلاف عملکرد ترامپ در خروج از معاهده های بین المللی، به توافق نامه های بین المللی پایبند بماند. از سوی دیگر بروکسل درصدد برآمده است تا از شرکت های اروپایی که با ایران همکاری می کنند، در مقابل تحریم های آمریکا محافظت کند.
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد. اما ترامپ به طور یک طرفه از توافق نامه برجام خارج شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала