افشای توطئه ترور رهبر کره شمالی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر افشای توطئه آمریکا برای ترور رهبر کره شمالی
افشای توطئه آمریکا برای ترور رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه "نیویورک پست" روز گذشته با انتشار مطلبی از توطئه آمریکا برای ترور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه نیویورک پست با انتشار مطلبی طرح توطئه آمریکا علیه کره شمالی را فاش کرد و نوشت: لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در گذشته طرحی برای ترور رهبر کره شمالی به ترامپ پیشنهاد کرده بود که طبق آن کیم جونگ اون توسط دولت چین به قتل برسد و اجازه دهند یک ژنرال نظامی کنترل کره شمالی را بر عهده بگیرد.
بنابر آنچه در کتاب جدید باب وودوارد با نام "وحشت: ترامپ در کاخ سفید" آمده است گراهام در سپتامبر 2017 طی شرکت در یک نشست امنیت ملی — دو ماه پیش از آنکه ترامپ در یک پیام توئیتری، کیم جونگ اون را «مرد کوچک راکتی»نامید-- با حضور ترامپ، هربرت مک مستر، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا این طرح توطئه را ارائه کرد.
در آن زمان، کره شمالی موشک‌های بالستیک قاره پیما آزمایش کرد و دونالد ترامپ در واکنش به این آزمایش قول داد در صورتی که آنها [کره شمالی] موشک های خود را به سمت خاک آمریکا رهسپار کنند، این کشور را کاملا نابود خواهد کرد.
در میان مواضع سرسختانه ای که گراهام پیشنهاد کرده بود ترور کیم جونگ اون توسط چین [اتهام زنی به چین] و انتخاب جانشینی برای او مطرح شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала