گزارش و تحلیل

ماجرای حفره عمدی که در ایستگاه فضایی ایجاد شد: مقصر کیست؟

© REUTERS / @astro_ricky/NASAماجرای حفره عمدی که در ایستگاه فضایی ایجاد شد: مقصر کیست؟
ماجرای حفره عمدی که در ایستگاه فضایی ایجاد شد: مقصر کیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک- داستان اسرارآمیزی در ارتفاع بیش از 400 کیلومتر بالای زمین آغاز شد: ایستگاه بین المللی فضایی یک سوراخ پیدا کرد - سوراخی که از آن هوا خارج می شد. از کجا سوراخ شد؟

به نوشته نشریه آمریکایی انلانتیک، روسیه در حال بررسی یک روایتی در باره خرابکاری ممکنه است. به گفته مسوولین، فضانوردانی که در ایستگاه هستند — سه آمریکایی، دو روس و یک آلمانی — در معرض هیچ گونه خطری قرار نگرفته اند، و این نقص در حال حاضر تعمیر شده است. اما از کجا آمده، یک رمز و راز باقی مانده است.

در اوت 30، در وسط شب، کنترل کنندگان پرواز بروی زمین متوجه شدند که فشار هوا بر در آن ایستگاه تا حدودی کاهش یافته است. زمانی که فضانوردان از خواب بیدار شدند، به هر شش نفر دستور داده شد که به دنبال جستجو و یافتن منبع ریزش هوا باشند. منبع یافت شد که سوراخ 2 میلیمتری در بخش سایوز روسی بود. این بخش با سه فضانورد در ماه ژوئیه سال جاری به ایستگاه متصل شد. سوراخ با نوار چسب کاپتون کیپ بسته شد و فشار هوا به حال عادی باز گشت.

کانال تلگرام گزارش می دهد که کمیسیون مشترک متشکل از نمایندگان روس کاسموس و سریس ویژه اف اس بی روسیه در جریان رسیدگی به این نتیجه رسید که یک فرد خرابکار ناشناس تنها با تلاش هشتم توانسته است این سوراخ را در دیوار بخش روسی ایستگاه دریل کند.

به اعتقاد اعضای کمیسیون، این کار در ایستگاه در حال پرواز در فضا انجام شد. معلوم نیست چه کسی می توانست این کار را بکند. کارشناسان در مورد اعضای خدمه ای از ایالات متحده فکر می کنند. اشاره شده است که اولین تصاویر مربوطه در وب سایت های آمریکایی منتشر شده است. همچنین گزارش شده است که روس کاسموس شکایت کرده است که ناسا حاضر نشد در تحقیق و رسیدگی به این قضیه با نهاد های روسی همکاری کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала