واکنش وزیر خارجه عراق درباره حمله به سرکنسولگری ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareواکنش وزیر خارجه عراق درباره حمله به سرکنسولگری ایران
واکنش وزیر خارجه عراق درباره حمله به سرکنسولگری ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که حمله عده ای به سرکنسولگری ایران در بصره نه فقط حمله به ایران بلکه حمله به ما هم بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که حمله عده ای به سرکنسولگری ایران در بصره نه فقط حمله به ایران بلکه حمله به ما هم بود.

او در ادامه افزود: نباید اقدامات نادرست عده ای معدود در حمله به سرکنسولگری ایران را به حساب دولت و ملت عراق و حتی معترضانی گذاشت که طبق قانون برای احقاق حقوق خود تظاهرات می کنند، مهاجمان عده ای مزدور بودند که سعی داشتند چهره عراق را تخریب کنند و به روابط این کشور با ایران آسیب بزنند. روابط ایران و عراق امری ذاتی است و از واقعیت های تاریخی و جغرافیایی ریشه گرفته است و میان دو کشور حدود 1200کیلومتر مرز و منافع مشترک و احترام متقابل وجود دارد. ما نباید این اقدام (حمله به سرکنسولگری ایران) که از سوی افراد منحرف هدایت می شوند را از چشم تظاهرات کنندگان و ملت و دولت عراق ببینیم، آنها فقط نماینده خودشان هستند و بزودی تحت پیگیرد قضایی قرار می گیرند و مشخص خواهد شد مزدورانی هستند که دنبال آسیب زدن به وجهه عراق و روابط با ایران بوده اند.

الجعفری با مخاطب قرار دادن ملت ایران گفت: ملت ایران مورد احترام و تقدیر ما هستند و ما آنها را بسیار دوست داریم و به آنها اطمینان می دهیم که این منحرفان معرف احساسات ملت عراق نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала