مسیر دریای شمال، کانال سوئزی برای روسیه

© Sputnik / Valeriy Melnikovمسیر دریای شمال، کانال سوئزی برای روسیه
مسیر دریای شمال، کانال سوئزی برای روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه خبر از سود بردن روسیه از یک فاجعه زیست محیطی به نام گرمایش زمین دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست،با شروع گرم شدن کره زمین، مسیر دریای شمال برای روسیه می تواند به کانال سوئزی برای این کشور تبدیل شود.
به گفته این نشریه،کشورهایی مانند روسیه، امید زیادی به ذوب شدن یخ قطب شمال دارند، زیرا به همین دلیل مسیر دریای شمال می تواند جایگزین کانال سوئز شود که به طور قابل توجهی هزینه حمل و نقل را از اروپا به آسیا و امریکا کاهش می دهد.
واشنگتن پست می گوید پیش بینی های متخصصان در زمینه ی گرمایش جهانی و ذوب یخ در قطب شمال، می تواند به یک "موهبت" برای روسیه‌ای تبدیل شود که بیشتر بخش مسیر دریای شمال برایش منطقه اقتصادی منحصر به فردی است.

5 سال آینده رکورد دار گرم شدن زمین خواهد شد - اسپوتنیک ایران
5 سال آینده رکورد دار گرم شدن زمین خواهد شد

این روزنامه می‌افزاید،بدین ترتیب روسیه مسیر تجارت استراتژیک را کنترل خواهد کرد و همچنین برای ناوبری و بهره برداری از کشتی های یخ شکن به سود خواهد رسید.
به ارزیابی این نشریه،با وجود شرایط خطرناک ناوبری حتی در تابستان، مزیت مسیر دریای شمال، زمان صرف شده در مسیر است. این روزنامه یادآور می‌شود که یک کشتی که به عنوان مثال از کره جنوبی به آلمان می رود، از مسیر دریای شمال زمان صرف شده برای این سفر دو برابر کمتر از زمانی است که از مسیر دماغه امید نیک آفریقای جنوبی طی میشود و این زمان تنها 23 روز خواهد بود.
گفتنی است،مسیر دریای شمال بزرگترین بزرگراه قابل حمل دریایی روسیه است که کوتاه ترین مسیر آبی بین شرق دور و بخش اروپایی کشور است. این راه پورت های قطب شمال و رودخانه های بزرگ منطقه شمال را متصل می کند. یکی از جاذبه های ویژه این شریان حمل و نقل در حال حاضر اینست که یخ های قطب شمال در حال ذوب شدن و ایجاد دالان مناسب برای تانکرهای حمل و نقل هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала