اوکراین خبر از رهگیری ماهواره‌های نظامی روسیه داد

© AFP 2023 / Sergei Supinskyاوکراین خبر از رهگیری ماهواره‌های نظامی روسیه داد
اوکراین خبر از رهگیری ماهواره‌های نظامی روسیه داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین از رهگیری ماهواره نظامی روسیه در یک برنامه تلویزیونی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، پترو پروشنکو،رئیس جمهور اوکراین، در برنامه تلویزیونی "مستقیم" گفت: کارشناسان اوکراینی رهگیری داده ها از ماهواره های روسی را آموخته اند.
به گفته رهبر اوکراین، در طی یکی از درگیری های دنباس، نیروهای امنیتی با کمک اطلاعات دریافت شده توانستند به موقع جایگیر شده و به ملاقات دشمن بروند.
رییس جمهور اوکراین اشاره کرد که این کار "به لطف متخصصان در زمینه ارتباطات، فناوری های ماهواره ای و متخصصان رمزگشایی کامپیوتر امکان پذیر شده است".
در همین زمان، پوروشنکو گفت که داده های ماهواره های نظامی روسیه مورد سوء قصد قرار گرفته است، که به نظر وی، ناشی از قدرت اوکراین در زمینه چنین فن آوری هایی است.
در سال های اخیر، اوکراین با مشکلات جدی در زمینه ساخت سلاح های جدید و حفظ سلاح های موجود مواجه است و تنها ماهواره ارتباطی ساخته شده برای اکراین Lybed است که از سال 2011 در اختیار روسیه است.
پیشتر فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه گفته بود که ماهواره روسی در فاصله بسیار نزدیک به Athena-Fidus فرانسوی قرار دارد که به نظر وی این یک حمله جاسوسی است. مسکو هنوز در ارتباط با این بیانیه ای اظهار نظر نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала