برای اولین بار یک زن می تواند رئیس جمهور گرجستان شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر برای اولین بار یک زن می تواند رئیس جمهور گرجستان شود
برای اولین بار یک زن می تواند رئیس جمهور گرجستان شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در انتخابات پیش روی گرجستان امکان دارد برای اولین بار در تاریخ این کشور یک زن به مقام ریاست جمهوری برسد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته ایراکلی کاباخیدزه،رئیس پارلمان گرجستان، پس از نشست شورای سیاسی حزب حاکم گفت: شورای سیاسی حزب حاکم " رویای گرجستان — گرجستان دموکراتیک" در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم به حمایت از نامزد مستقل سالومه زورابیشویلی گرفت.
کاباخیدزه گفت: همانطور که می دانید، دیروز روز پایانی اعلام لیست کامل کاندیداهای ریاست جمهوری بود، که به ما فرصت داد تا میان نامزدها انتخاب کنیم. شورای سیاسی حزب تصمیم به حمایت از نامزدی خانم سالومه زورابیشویلی گرفت. خانم زورابیشویلی نماینده یک خانواده برجسته گرجستان و فرزند نیکو نیکالادزه و ایوان زورابیشویلی است.
به گفته وی، زورابیشویلی یک نامزد مستقل شایسته است که از عهده وظایف ریاست جمهوری برخواهد آمد. ما معتقدیم که سالومه زورابیشویلی قادر خواهد بود سنت جدیدی را در سیستم قانون اساسی ما معرفی کند. او می تواند به وظایف خود به عنوان یک رییس جمهور و فارغ از هر حزب یا گروه سیاسی و با تکیه بر منافع کشور و جامعه عمل کند. ما از مردم گرجستان خواهان حمایت از خانم سالومه زورابیشویلی به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری هستیم.
گفتنی است انتخاب رئیس جمهور گرجستان در 28 اکتبر برگزار خواهد شد. بلافاصله بعد از این انتخابات، اصلاحیه های قانون اساسی در گرجستان به اجرا در می آیند، که طبق آن رئیس جمهور، اگر چه در مقام رئیس کشور و فرمانده کل باقی خواهد ماند اما باید در تمامی تصمیم گیری‌ها با دولت هماهنگ باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала