شليک بمب های فسفری از دو هواپيما اف 15 آمريکا به ديرالزور

© AFP 2023 / Paul Crockشليک دو هواپيما اف 15 آمريکا به ديرالزو
شليک دو هواپيما اف 15 آمريکا به ديرالزو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمريکا با شليک بمب هاي فسفري، بخشي از سوريه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از سخنان سرهنگ ولاديمير ساوچنکو، رئيس مرکز آشتی طرفين در بحران سوريه، 2 هواپیمای اف 15 ایالات متحده در 8 سپتامبر، با استفاده از بمب هاي فسفري خود، به منطقه حجین در استان دیرالزور سوريه شليک نمودند.
به نقل از ايشان: "در تاريخ 8 سپتامبر 2018 در استان دیرالزور، دو فروند هواپیمای F-15 آمریکایی با استفاده از مهمات و بمب هاي فسفري به بخش هايي از اين استان شليک نمودند. در نتیجه ضربات، آتش سوزی شدیدي مشاهده شد. اطلاعات دقيقي مربوط به قربانیان و تعداد آنها مشخص نشده است.

Дым после авиаудара по позициям боевиков ИГ в сирийском городе Эль-Баба - اسپوتنیک ایران
تعداد کشته شدگان در نتیجه انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر الباب سوریه به 41 نفر رسید

اين مرکز یادآور شد که استفاده از سلاح های فسفری سفید، بر اساس کنوانسیون 1949 ژنو ممنوع است.
گفتني است، فسفر سفید" از جمله مشتقات "فسفر" است که در امور نظامی برای اموری مثل ایجاد پرده دود به منظور استتار، مشخص کردن نقطه‌ای خاص به‌ویژه برای یگان‌های توپخانه و همچنین به عنوان سلاحی آتش‌زا به کار می‌رود.
درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала