ادای توضیحات جدیدی درباره سفر خاخام اعظم روسیه به ایران

© Sputnik / Alexey Filippovبرل لازار راویل اعظم روسیه
برل لازار  راویل اعظم  روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گنادی اسکلیار، هماهنگ کننده گروه روابط با مجلس شورای اسلامی ایران در دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه اعلام کرد برل لازار، خاخام اعظم به همراه آلکساندر بورود، رئیس فدراسیون جوامع یهودی روسیه در آوریل سال 2018 به نشانه آمادگی برای ایفای نقش شریک در گفتگوی طرفهای ذینفع به ایران سفر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آقای اسکلیار گفت:" "ما با در نظر داشتن روابط تیره ایران و اسرائیل نقش برقرار کننده ثبات در این روابط و جلوگیری از متشنج شدن آنها را ایفا می کنیم و این بازدید نشانه آن است که نمایندگان جوامع یهودی ما آماده گفتگوی و ایفای نقش نوعی شریک در تعامل کشورهای ما هستند".
پیشتر تعدادی از رسانه ها اطلاع داده بودند که خاخام اعظم روسیه روزهای 8 و 9 آوریل در ترکیب هیئت پارلمانی روسیه از پایتخت ایران بازدید کرده است.
از جمله رسانه های اسرائیلی اطلاع داده بودند که خاخام اعظم روسیه با تاکید و اصرار پوتین به همراه هیات دیپلماتیک به ایران سفر کرده است.
گفته شده بود در جریان این سفررهبر مذهبی یهودیان روسیه با برخی از رهبران جامعه یهودیان ایران دیدار کرده و از کنیسه مرکزی یهودی‌ها در تهران و نیز یک مدرسه یهودی‌ها در پایتخت ایران، بازدید کرده است.
رسانه اسراییلی "آروتس شوا" که برای نخستین بار خبر این سفر را اطلاع داد، ادعا کرده بود که این سفر 24 ساعته ممکن است به تلاش‌های دولت نتانیاهو برای محدود کردن حضور نظامی ایران در سوریه، ارتباط داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала