چرا آمریکا نگران است؟

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا آمریکا نگران است؟
چرا آمریکا نگران است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا به خاطر اوضاع متغیر در جهان که "دنیای تک قطبی و شیوه زندگی آمریکایی" را تهدید می کند، نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، خانم کریستین نیلسن در سخنرانی خود در دانشگاه جرج واشنگتن ضمن بیان این مطلب گفت:" توازن قوا که معرف نظام بین الملل طی دهها سال بود، دارد از بین می رود. جهان تک قطبی آمریکا در معرض خطر قرار دارد. در سراسر جهان خلاء قدرت به وجود می آید که کشورهای متخاصم، تروریست ها و جنایتکاران فرا ملیتی آنرا به سرعت پر می کنند. همه آنها هدف مشترکی را دنبال کرده و خواستار تخریب شیوه زندگی ما هستند و بسیاری از آنها بذر هرج و مرج ، بی ثباتی و خشونت را در جهان می افشانند".
وزیر امنیت داخلی آمریکا بویژه به امنیت سایبری اشاره کرد که جنایتکاران تلاش می کنند، نقاط آسیب پذیر در آنرا پیدا کرده تا به ایالات متحده ضرر برسانند. خانم نیلسن میزان جدی بودن خطرات در این زمینه را همطراز عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2011 دانست.
وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت:" کشورهایی همچون چین، ایران، کره شمالی و روسیه آماده استفاده از همه عناصر قدرت ملی خود از جمله اجرای عملیات مالی، تجاری، سایبری، جاسوسی و اطلاعاتی برای تضعیف ما و پیشبرد منافع خود هستند".
خانم نیلسن به عنوان نمونه تعدادی از اقدامات را ذکر کرد که امریکا بطور سنتی روسیه را به آنها متهم می کند و از جمله اوضاع در اوکراین و باصطلاح "دخالت در قلب دموکراسی آمریکایی و ایجاد تفرقه در بین امریکاییان" را ذکر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала