خشم چین از حضور یک جنگنده بریتانیایی

© Flickr / Nicolas Lannuzelخشم چین از حضور یک جنگنده بریتانیایی
خشم چین از حضور یک جنگنده بریتانیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین مراتب نارضایتی شدید خود را به علت عبور یک کشتی جنگی بریتانیایی به دولت این کشور اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، چین بریتانیا را به اقدامات تحریک آمیز متهم کرده و مراتب نارضایتی شدید خود را به علت عبور یک کشتی جنگی بریتانیایی از نزدیکی جزایر مورد مناقشه در دریای جنوبی چین اعلام کرده است.
به گفته این منبع خبری این کشتی که پکن ادعا می‌کند،کشتی هوابرد نیروی دریایی بریتانیا به نام HMS Albion است که در آب های بین المللی و درفاصله نچندان دور از جزایر پاراسل (به زبان پینی سیشا) قرار دارد. این کشتی از ژاپن به شهر هوشی مین ویتنام ارسال شد، جایی که در حوالی آن اکنون متوقف شده است.
از اینرو چین یک ناو هواپیما و دو هلیکوپتر را به این جزایر فرستاده است، همچنین وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که این کشتی جنگی بدون داشتن مجوز به آبهای حوزه دریای چین وارد شده و پکن را مجبور به اقدام کرده است.
با توجه به منبع دیگری، کشتی بریتانیا وارد محدوده آبی هیچ یک از کشورهای مدعی این جزیره نشده است. و به صورت همزمان لندن ، به رسمیت نشناختن ادعای مالکیت هر یک از کشورها مدعی این مناطق را نشان داده است.
گفتنی است، جزایر پاراسل یک مجمع الجزایر که مورد ادعا چین، ویتنام و تایوان بوده و در دریای جنوبی چین واقع شده‌است. مناقشه بر سر محدوده قلمرو در مناطقی از اقیانوس و جزایر پاراسل و اسپراتلی است، دو مجمع الجزایری که چند کشور ادعای مالکیت تمام یا بخشی از آن‌ را دارند. علاوه بر این جزایر، مجموعه‌ای از صخره‌های سنگی، صخره‌های مرجانی و جزیره های ماسه ای مانند سد ساحلی اسکاربورو نیز در این منطقه قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала