دیدار پوتین با روحانی

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiدیدار پوتین با روحانی
دیدار پوتین با روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز 7 سپتامبردرحاشیه نشست سران درباره مسئله سوریه در تهران با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یوری اوشاکوف، دستیار ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران اطلاع داده است.
طی سالهای 2013 — 2014 ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهور روسیه و ایران، چهار بار در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در بیشکک (13 سپتامبر 2013) ، کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا در شانگهای (21 مه 2014) ، نشست سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه (12 سپتامبر 2014) و همچنین نشست خزر در آستاراخان (29 سپتامبر 2014) با یکدیگر دیدار کردند.
در تاریخ 9 ژوئیه 2015 ولادیمیر پوتین و حسن روحانی در حاشیه اجلاس سران بریکس در اوفا، نشست مشترکی انجام دادند و نشست بعدی روسای جمهور دو کشور در 28 سپتامبر 2015 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.
در تاریخ 23 نوامبر 2015 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ایران سفر کرد که در این سفر کوتاه ولادیمیر پوتین با آیت الله خامنه ای رهبر و حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.
در باکو نشست دو جانبه ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهور روسیه و ایران در تاریخ 8 اوت 2018 برگزار شد.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تاریخ 27 — 28 مارس برای یک دیدار رسمی به روسیه سفر کرد.
اول نوامبر سال 2017 نشست جداگانه ولادیمیر پوتین با آیت خامنه ای رهبر و حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تاریخ 22 نوامبر 2017 در سوچی با حسن روحانی و رجب طیب اردوغان روسای جمهور ایران و ترکیه دیدار کرد. محور این گفتگوها به حل و فصل مسائل سوریه براساس نشست آستانه اختصاص داده شده بود. پس از دیدار سه جانبه روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه، ولادیمیر پوتین به طور جداگانه با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.
سوم و چهارم آپریل سال 2018 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ترکیه سفر کرد. در تاریخ چهارم آپریل روسای جمهور روسیه و ایران نشستی دو جانبه برگزار کردند که به گفتگو درباره روابط دو جانبه و مسائل بین الملل روز و منطقه پرداختند. همچنین روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه نشستی سه جانبه برگزار کردند.
در 12 اوت 2018 ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهور روسیه و ایران در اجلاس سران خزر در قزاقستان شرکت کردند. در حاشیه این اجلاس روسای جمهور ایران و روسیه به طور مشترک با یکدیگر دیدار کردند و درباره حل بحران اقتصادی جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه به گفتگو پرداختند.
وزری امور خارجه دو کشور نیز همواره در حاشیه اجلاس و رویدادهای مختلف بین المللی، با یکدیگر دیدار می کنند و همچنین گفتگوهای تلفنی با یکدیگر انجام می دهند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала