ظریف: ترامپ ازموقعیت خود در شورای امنیت سوء استفاده می کند

© Sputnik / Eduard Pesovظریف: ترامپ ازموقعیت خود در شورای امنیت سوء استفاده می کند
ظریف: ترامپ ازموقعیت خود در شورای امنیت سوء استفاده می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بیان داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از موقعیت خود در شورای امنیت سازمان ملل سوء استفاده کرده و ایران را در مشکلات خاور میانه متهم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا در ماه سپتامبر در شورای امنیت سازمان ملل ریاست می کند. ترامپ اعلام کرد ، شخصا اجلاس شورای امنیت را در تاریخ ۲۶سپتامبر که در خصوص اوضاع ایران است سرپرستی خواهد کرد.
ظریف در توئیتر خود نوشت: « یک قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ایران وجود دارد. دونالد ترامپ آن را نقض می کند و از سایرین می خواهد که مثل او رفتار کنند. اکنون او می خواهد از وضعیت ریاست در شورای امنیت استفاده کند تا اجلاسی که ۷۰ سال به مسئله فلسطین اختصاص داشت را با هدف اتهام به ایران لغو کند. او ایران را به اموری متهم می کند که آمریکا و متحدینش در خاورمیانه گسترده اند.»


در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала