اتریش خواستار بازنگری روابط با مسکو

© AFP 2023 / JOE KLAMARاتریش خواستار بازنگری روابط با مسکو
اتریش خواستار بازنگری روابط با مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه اتریش طی مقاله ای که در نشریه Welt به چاپ رسید، گفت: اروپا باید نگرش خود را نسبت به روسیه تغییر دهد و به چشم یک شریک به او نگاه کند.

صدراعظم اتریش: آمریکا غیرقابل اعتمادتر می شود - اسپوتنیک ایران
صدراعظم اتریش: آمریکا غیرقابل اعتمادتر می شود
به گزارش اسپوتنیک، کارین کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش گفت: در اروپا همه این موضوع را درک می کنند که نیاز به بازنگری و اصلاح روابط با روسیه است. وی به سخنان اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دراینباره که گفتگو در مورد مسائل امنیتی اروپا با مشارکت مستقیم مسکو باید انجام گیرد.
با این حال به گفته رئیس دیپلماسی اتریش، تا کنون هیچ گام مشخصی برای بهبود روابط با روسیه برداشته نشده است و تنها به برخی ایده ها محدود می شود.
وزیر خارجه اتریش تاکید کرد: تلاش برای گفتگو میان مسکو و اروپا از اوایل سال 2000 آغاز شده، اما روابط دو طرف به دلیل حوادث مختلفی مانند اعلام استقلال کوزوو، حملات گرجستان به اوستیای جنوبی و همچنین موضوع کریمه، تا حدودی خدشه دار شد.
با این وجود "کنایسل" معتقد است که زمان آن رسیده که اروپا منافع سیاست خارجی خود را بازنگری کند و به فضای بی اعتمادی با مسکو خاتمه دهد. وی شراکت روسیه در سوریه و یمن با اروپا را به عنوان یکی از راه های بهبود روابط با مسکو پیشنهاد داد.
روابط مسکو و کشورهای غربی در پی اوضاع اوکراین، کریمه و حادثه مسمومیت سرگئی اسکریپال در انگلیس رو به وخامت گذاشت و کشورهای غربی تحریم هایی را علیه روسیه وضع کردند و برخی نیز دیپلمات های این کشور را اخراج کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала