گزارش و تحلیل

فاکس نیوز عامل پنتاگون برای حمله موشکی آمریکا به مواضع ایران در سوریه

© Flickr / imagematters1فاکس نیوز عامل پنتاگون برای حمله موشکی آمریکا به مواضع ایران در سوریه
فاکس نیوز عامل پنتاگون برای حمله موشکی آمریکا به مواضع ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از سرویس های اطلاعات غربی گزارش داد که ایران تجهیزات ساخت سلاح به لبنان ارسال کرده است.

استراتژی جدید ترامپ در مقابل ایران - اسپوتنیک ایران
استراتژی جدید ترامپ در مقابل ایران
براساس گزارشات این شبکه تلویزیونی، شرکت هواپیمایی فارس ایر قشم (Fars Air Qeshm) طی دو ماه اخیر دو پرواز غیر معمول و عجیب از تهران به بیروت صورت داده است. اولین پرواز در تاریخ 9 ژوئیه، هنگامی که بوئینگ 747 پایگاه نیروی هوایی ایران در تهران را ترک کرد و توقف کوتاهی نیز در دمشق صورت داد و سپس از مسیر غیر متعارف به سمت فرودگاه بین المللی بیروت پرواز کرد و سپس در ساعت 4 بعدازظهر به وقت محلی در بیروت به زمین نشست. مسیر پرواز این هواپیما از قسمت شمالی لبنان بود که مسیری معمولی محسوب نمی شود.

به گزارش فاکس نیوز به نقل از یک منبع نا مشخص؛ ایران در تلاش است با وجود ممنوعیت ارسال سلاح، مسیر جدیدی را به منظور انتقال سلاح برای متحدین خود در منطقه خاورمیانه بیابد.

تا چه اندازه این ادعاهاعلیه ایران می تواند صحت داشته باشد؟

در این زمینه آقای سید هادی افقهی، کارشناس علوم سیاسی و کشورهای خاورمیانه و دیپلمات سابق سفارت ایران در لبنان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک توضیحاتی را ارائه دادند.

این کارشناس مسائل علوم سیاسی و خاورمیانه یادآور شد که شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" یکی رسانه های وابسته به پنتاگون است، به این معنی که این شبکه با "لابی صهیونیستی" که در تضاد با ایران است، مدیریت می شود. 

هشدار وزارت دفاع روسیه در باره صحنه سازی حمله شیمیایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
صحنه سازی حمله شیمیایی در ادلب
آقای افقهی گفت: در ابتدا باید اشاره کنم که شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" وابسته به وزارت دفاع آمریکاست و افرادی که مدیریت این شبکه را بر عهده دارند، عمدتا صهیونیست هستند، صهیونیست هایی که مقیم آمریکا هستند و صهونیست های که از تل آویو دستور می گیرند. بسیاری از برنامه ها و اطلاعات که این شبکه منتشر می کند، غیر واقعی هستند. مورد دو این است که شبکه "فاکس نیوز" منبع اطلاعات خود را به سرویس های غربی منتسب می کند. این سرویس ها غربی چه سرویس هایی هستند؟ چرا به طور مشخص نام منابع خود را اعلام نمی کند؟ از اینرو به رسانه ای را که بارها بارها اخبار کذب منتشر کرده و منبع اطلاعاتی مشخصی برای اطلاعات خود ندارد، نمی توان اعتماد کرد. 

هدف اصلی این شبکه تلویزیونی در وارد کردن ادعاها و اتهامات غیرقانونی به ایران و حزب الله چیست؟

سید هادی افقهی گفت: دلیل این امر همانطور که استحضار دارید شرایط بسیار پیچیده، حساس منطقه و نزدیک بودن آغاز عملیات آزادسازی ادلب در شمال غرب سوریه است. ایران و حزب الله در سوریه به خوبی در حمایت از دولت بشار اسد بر تروریست ها فشار وارد می کنند و آمریکا، اسرائیل و حتی خود ترویستها بسیار نگران هستند که در این میدان به پیروزی نرسند. از اینرو شبکه فاکس نیوز در این وضعیت یک شبکه ابزار اطلاعاتی بسیار خوب برای آنها بشمار می رود.

گفتگوی کامل آقای سید هادی افقهی با خبرگزاری اسپوتنیک

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала