از عادات نادرست اجتماعی دست بکشیم +عکس

CC BY 2.0 / Pixabay / از عادات نادرست اجتماعی دست بکشیم +عکس
از عادات نادرست اجتماعی دست بکشیم +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چه عادات اجتماعی در جامعه بی ادبی محسوب می شود؟

به گزارش اسپوتنیک، مجموعه عاداتی هستند که در هر جامعه ای باید از آن‌ها پرهیز کرد، چرا که نوعی بی ادبی محسوب می شوند. به عنوان مثال، خیره شدن به دیگران و یا با دهان‌پر حرف زدن، قطع کردن حرف دیگران، اظهار فضل و دانایی کردن، بلند حرف زدن، محکم و یا شل دست دادن از جمله این عادات است.

پرخوری در میهمانی ها، گذاشتن آرنج روی میز، پچ پچ کردن و خندیدن مرموز در حضور دیگران، دراز کردن دست از سوی آقایان و اصرار برای دست دادن با خانم ها(یی که به هر دلیلی مایل نیستند) نیز از جمله عادات ناپسند می باشد. از آداب دست دادن این است که خانمها در صورت تمایل پیش قدم باشند.

 

باد کردن یا صدا در آوردن با آدامس، استفاده بی اندازه از تلفن همراه، نمایش عمومی احساسات و رمانتیک بودن در حضور دیگران، توهین یا کنایه و طعنه زدن به دیگران، بهداشت ضعیف و رفتارهای ناپسند بهداشتی در حضور دیگران: مانند خلال دندان، تمیز کردن بینی حتی با دستمال، شانه ‌کردن ‌مو نیز بسیار ناپسند می باشد.
حمله به حریم شخصی و باورهای افراد، بی نظمی و زرنگی در نوبت، ریختن آشغال روی زمین حتی در جاهای کثیف، پوشیدن لباس نامناسب یا آراسته نبودن، خندیدن به خطاها، آسیب دیدن یا مشکل دیگران، به کاربردن کلمه های زشت و زننده، هنگام گفتگو، نگاه کردن به جایی غیر از چهره مخاطب، حل و فصل کردن مشکلات (با فرزند یا همسر یا…) در جمع، سیگار کشیدن در جمع و در محیط بسته، سکوت و کم حرفی غیر عادی یا ‌عبوس بودن در جمع، مسخره کردن لهجه ها یا شوخی های تحقیر آمیز جنسیتی نیز از جمله کارهای نادرست و خلاف ادب است.
از دیگر موارد نادرست اجتماعی می توان به افراط و تفریط در سلام ‌و احوالپرسی، بدگویی از دیگران، فضولی کردن، بی توجهی به وقت و برنامه دیگران اشاره کرد.
بسیاری از کاربران با استقبال از این مطلب، با مجموعه رفتارهای ناپسند اجتماعی مخالف هستند و معتقدند این آموزش ها باید از سن کودکی شروع شود تا جامعه ای هنجار داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала