افشای دستورالعمل محرمانه سازمان ملل در مورد سوریه

© Sputnik / Sergey Guneevافشای دستورالعمل محرمانه سازمان ملل در مورد سوریه
افشای دستورالعمل محرمانه سازمان ملل در مورد سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متن دستورالعمل محرمانه سازمان ملل متحد در مورد بازسازی کشور سوریه منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک،روزنامه " کامرسانت" متن دستورالعمل محرمانه سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه این سازمان پس از انتقال سیاسی قدرت در کشور سوریه آماده کمک به بازسازی آن کشور خواهد بود را منتشر نمود.
این سند داخلی سازمان ملل متحد به تاریخ 17 اکتبر سال گذشته تاریخ زده شده است و برای تمامی ساختارهای سازمان در سوریه در نظر گرفته شده است.
در متن این دستور آمده است "تنها پس از پیاده سازی یک انتقال واقعی و جامع سیاسی، سازمان ملل متحد آماده ارتقاء بازسازی (سوریه) خواهد بود".
این سند همچنین نشان می دهد که سازمان ملل متحد در پروژه های مربوط به بازسازی اقتصاد سوریه شرکت نمی کند و صحبت تنها در مورد کمک های بشردوستانه به خاطر نجات جان انسان ها و تامین نیازهای اساسی آنهاست.
در این سند همچنین گفته می‌شود: "اقدامات مربوط به توسعه یا بازسازی که از این محدودیت ها فراتر می رود باید در مکانیسم های دیگری منعکس شود." در عین حال اولویت های کمک باید بر اساس نیاز مردم، نه دولت باشد.
به گفته این روزنامه، نویسنده این سند، جفری فلتمن،معاون سابق سیاسی دبیر کل سازمان ملل متحد که این پست را در بهار امسال ترک کرد، است.
گفتنی است،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در ماه اوت از وجود یک دستورالعمل محرمانه که نهادهای سازمان ملل را از شرکت در بازسازی اقتصاد سوریه منع می‌کند خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала