طرح جدید وزارت دفاع ایران چیست؟

© Photo / Iran's Ministry of Defenseطرح جدید وزارت دفاع ایران چیست؟
طرح جدید وزارت دفاع ایران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده نسل جدید، موشک های بالستیک و کروز جزئی از طرح وزارت دفاع است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سرتیپ دوم محمد احدی مشاور راهبردی و رئیس امور بین الملل وزارت دفاع ایران گفت:«ارتقای توان موشکی بالستیک و کروز در انواع مختلف، دستیابی به هواپیماهای جت جنگنده نسل جدید و شناورهای سطحی و زیرسطحی سنگین و دوربرد با قابلیت های تسلیحاتی متنوع از طرح های جدید این وزارتخانه است».

وی اظهار داشت:«رابطه نزدیک و همکاری با همسایگان در اولویت جمهوری اسلامی ایران است و در این فرایند ارتباطات و تعاملات نزدیک و همچنین همکاری های دفاعی امنیتی با همسایگان شرقی، غربی، و شمالی و برخی کشورهای جنوبی داریم.

ما زیرساخت های لازم را در اختیار داریم و آنچه باید انجام دهیم تحقیق و توسعه و ارتقا کیفی و به روز رسانی توامان صنعت دفاعی است و برای این کار متکی به ظرفیت های بسیار بالای علمی کشور و ده ها هزار دانش آموخته در رشته های مختلف فنی مهندسی هستیم».

پیشتر در ماه اوت اعلام شده بود که امیرحاتمی وزیر دفاع ایران از موشک بالستیکی نسل جدید از نوع «فتح» رونمایی کرده بود که قادر است بر هر نوع راداری فایق آید و با دقت زیاد به هدف می رسد. وی همچنین تأکید کرده بود که ارتقای توان موشکی برای ایران اولین اولویت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала