اعتراف سعودی ها به کشتار کودکان یمنی

© REUTERS / Khaled Abdullah کشته شدن کودکان یمنی
کشته شدن کودکان یمنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف سعودی اعتراف کرد اشتباه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الجزیره، یک عضو ائتلاف نظامی به ریاست عربستان سعودی روز شنبه (اول ماه سپتامبر) در یک کنفرانس خبری، اعتراف کرد که اتوبوس حامل کودکان در استان صعده یمن مورد هدف قرار گرفت.

منصور احمد المنصور مشاور حقوقی عضو هیات حقیقت‌یاب این حادثه، در جمع خبرنگاران اذعان داشت که اشتباهاتی موجب وقوع این اتفاق شده است. وی با «توجیه ناپذیر» خواندن این اقدام، خواستار مجازات افراد دخیل شد.

براساس آمار منتشره از سوی وزارت بهداشت یمن در این جنایت 52 کودک کشته و 79 نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داده بود که بمبی که توسط ائتلاف عربستان در حمله مرگبار اتوبوس حامل کودکان یمنی به کار گرفته شد،از نوع بمب های نقطه زن ساخت آمریکا و کارخانه اسلحه سازی «لاکهید مارتین م بود. واشنگتن با این وجود تاکنون از پذیرش مسئولیت و محکوم کردن جنایات سعودی‌ها خودداری کرده است.

کلید حل بحران منطقه در سوریه، یا یمن؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کلید حل بحران منطقه در سوریه، یا یمن؟

انتشار عکس های مربوط به این حادثه و همچنین واکنش نهادها و سازمان های امدادی و حقوق بشری به این جنایت موجب شد تا ائتلاف خود خوانده در یک عقب نشینی آشکار وعده انجام تحقیقات در این خصوص را بدهد.

چرخش موضع رسانه‌ای ائتلاف سعودی در شرایطی است که پیش از این «ترکی المالکی» سخنگوی این ائتلاف، حمله هوایی صورت گرفته را یک «اقدام مشروع نظامی» خوانده بود.

عربستان سعودی طی سه سال و نیم گذشته مردم یمن را پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف از جمله بمب های خوشه ای و بشکه ای هدف بمباران قرار داده که نتیجه این اقدام، هزاران کشته، میلیون‌ها آواره و اوضاع وخیم انسانی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала