آیا انتقال موشک های ایرانی به عراق حقیقت دارد؟

© AFP 2023 / Atta Kenareبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیعیان با کمک ایران موشک می سازند.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای مطرح شده اخیر در خصوص انتقال موشک های بالستیک از سوی ایران به عراق را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی کذب، بی معنی و مضحک دانست.

بهرام قاسمی افزود:« آن چه توسط برخی کانون های شناخته شده و برخی رسانه ها تحت عنوان انتقال موشک های ایرانی به عراق مطرح و منتشر شده است، سخن و کلامی بی ربط و از اساس دروغ است.

این اخبار صرفا با هدف ایجاد هراس نزد کشورهای منطقه و در ادامه سیاست های ایران هراسی و ایران گریزی مطرح شده است؛ اخباری کاملا کذب و مضحک که هدفی جز تحت تاثیر قرار دادن روابط خارجی ایران، بخصوص روابط با همسایگان را در بر ندارد».

شناورهای موشک انداز «کاراکورت» روسیه - اسپوتنیک ایران
شناورهای کوچک موشک انداز روسیه برای ایران

پیشتر آژانس خبری «رویتر» با استناد به منابعی در ایران، عراق و کشورهای غربی  خبر داده بود که ایران طی ماه های اخیر، موشک های بالستیکی برد کوتاه را به نیروهای شیعه طرفدار ایران در عراق تحویل داده است. ایران به آنها کمک می کند بطور مستقل این موشک ها را تولید کنند تا بتوانند با دشمنان درمنطقه مبارزه کنند. به گفته این منابع، ایران به شیعیان کمک می کند موشک های خود را بسازند.

در این خبر آمده است که منظور موشک های زالزال «فاتح —110» و «ذوالفقار» ساخت ایران است که شعاع عمل آن ها از 200 تا 700 کیلومتر است.

آژانس خبری نامبرده متذکر می شود که اگر این موشک ها در جنوب و یا غرب ایران مستقر شوند، آن ها می توانند به الریاض در عربستان سعودی و تل- آویو در اسرائیل برسند. منابع مذکور اعلام کردند که ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی «قدس» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر اجرای این برنامه  نظارت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала