قایم شدن موشک های کره شمالی از چشم ماهواره های آمریکایی

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeموشک های کره شمالی از چشم ماهواره های آمریکایی پنهان شدند
موشک های کره شمالی از چشم ماهواره های آمریکایی پنهان شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماهواره ها موشک های کره شمالی را پیدا نکردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، ماهواره ها کارهای مقدماتی رژه نظامی در کره شمالی را به ثبت رساندند که بمناسبت 70-مین سالگرد تأسیس کشور برگزار می شود.

این رژه 9 ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. اما همصحبت آژانس نامبرده متذکر شد که هنوز هیچگونه نشانه ای از نمایش موشک های بالستیکی قاره پیما وجود ندارد. این موشک ها قادر به رسیدن به خاک آمریکا هستند.

در عکس های 22 اوت فقط تانک ها، سیستم توپخانه، خودروهای زرهی، سیستم  پدافند هوایی و دستگاه های پرتاب موشک دیده می شوند.

صبح روز 12 ژوئن 2018 دیدار دو رئیس‌جمهور آمریکا و کره شمالی، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هتل کپلا واقع در جزیره سنتوزای سنگاپور برگزار شد. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون گفتگوهایشان را بصورت دو نفره فقط با حضور دو مترجم پشت درهای بسته برگزار کردند و در پایان گفتگوها دو طرف سندی را امضا کردند. به دنبال آن مذاکرات با حضور مشاوران ارشد دو طرف ادامه یافت. مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، جان کلی رئیس دفتر کاخ سفید، و جان بولتون، مشار امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را همراهی می‌کردند، و «کیم یونگ چول» یکی از نزدیک‌ترین دستیاران رهبر کره شمالی، «ی یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی و «ری سو یونگ» وزیر خارجه کره شمالی در سالهای 2014 تا 2016 همراه کیم جونگ اون حضور داشتند.

سند امضا شده دارای چهار بند است که در آن ترامپ به ارائه ضمانت‌های امنیتی به رهبر کره شمالی و کیم نیز به خلع سلاح کامل اتمی متعهد شده‌اند.

دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال 1953 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала