ظریف مذاکره روسیه از طرف ایران با آمریکا را رد کرد

© AP Photo / Petr David Josekظریف مذاکره روسیه از طرف ایران با آمریکا را رد کرد
ظریف مذاکره روسیه از طرف ایران با آمریکا را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، زیر امور خارجه ایران گفت که اگر زمانی ایران تصمیم به مذاکره با آمریکا بگیرد، توانایی این مذاکره را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت که اگر زمانی ایران تصمیم به مذاکره با آمریکا بگیرد، توانایی این مذاکره را دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا درست است که روس ها به نیابت از ایران در حال مذاکره با ترامپ هستند؟ این شائبه وقتی ایجاد شد که آقای جان بولتون ادعا کرد که روس ها دوباره به آمریکایی ها پیشنهاد داده اند که در ازای خروج کامل ایران از سوریه بخش دوم تحریم ها را اعمال نکند؟ پاسخ داد: اولا که آمریکایی ها همواره ادعاهایی بیان می کنند که مبنایی ندارد. روسیه از سوی ایران مذاکره نمی کند و نکرده و ایران اگر زمانی بخواهد مذاکره کند خودش توانایی مذاکره دارد. معتقدیم که آمریکا سیاست هایش در منطقه سیاست های بسیار خطرناکی بوده و در واقع نحوه رفتار آمریکا در مورد برجام هر گونه اعتمادی را به دولت کنونی آمریکا از بین برده است و لذا آنچه که دولت آمریکا انجام می دهد بیش از هر چیز ایجاد فضای سیاسی و جنگ روانی است. یعنی یک جنگ اقتصادی را این ها دارند سامان می دهند اما برای همان جنگ اقتصادی هم جنگ روانی است که عامل اساسی است هم در خارج از ایران و هم در داخل ایران. یعنی در داخل ایران تلاش می کنند بی اطمینانی و بی اعتمادی نسبت به آینده را دامن بزنند. از هر اقتصاددانی سوال کنید جواب خواهد که مهم ترین عامل تنش و تشنج در بازار به خصوص بازار ارز مسئله عدم اطمینان نسبت به آینده است. این با یک جنگ روانی آمریکایی ها بیشتر شکل گرفته. در حوزه خارجی هم همینطور آنها در یک جنگ روانی بسیار گسترده ای مشغول هستند. اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را نگاه کنید، به نظر می رسد بیشتر این اتاق را متخصین جنگ روانی پر کرده اند و در این حوزه مشغول اند. مخصوصا در روابطی که با شرکت های خارجی دارند از همین قلدری ها و ترساندن فعالان اقتصادی استفاده می کنند که به نظر من این هم یک تاریخ مصرف محدودی دارد. بعد از مدتی دنیا از این جور قلدری ها خسته می شود کما اینکه الان می بینیم که صداهایی از اروپا در آمده در مورد اینکه باید به یک شکلی مانع از این بازی سیاسی آمریکا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала