موگرینی: تحریم های دوباره علیه ایران، حفظ برجام را با مشکل روبرو کرد

© AFP 2023 / John Thysموگرینی: تحریم های دوباره ایران، حفظ برجام را با مشکل روبرو کرد
موگرینی: تحریم های دوباره ایران، حفظ برجام را با مشکل روبرو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که توافق هسته‌ای ایران کارایی داشته و در حال اجرا است، اعمال مجدد تحریم های آمریکا، حفظ توافق هسته‌ای را با چالش روبرو کرده است

ایران شرط مذاکره با آمریکا را بازگشت این کشور به برجام اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
ایران شرط مذاکره با آمریکا را بازگشت این کشور به برجام اعلام کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با آلکساندر فن در بلن رئیس جمهور اتریش تاکید کرد: ما این فرصت را داشتیم تا دیدگاه های خود را درباره همکاری که برای حفظ توافق هسته‌ای ایران انجام می دهیم، مطرح کنیم، توافقی که پس از مذاکرات طولانی در اینجا یعنی وین حاصل شد، بنابر این ما باید روح وین را حفظ کنیم. بار دیگر به خاطر امنیت خودمان.

موگرینی در ادامه تصریح کرد: توافق هسته‌ای ایران کارایی داشته است و در حال اجرا است، اعمال مجدد تحریم های آمریکا، حفظ توافق هسته‌ای را با چالش روبرو کرده است ولی ما با یکدیگر از جمله اتریش همکاری می کنیم و همین طور همراه با همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با همه شرکای مان در سراسر جهان تا مطمئن شویم این توافق همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. چون اعتقاد داریم که این توافق برای جلوگیری از تولید سلاح های هسته ای توسط ایران مهم و حیاتی است و به این دلیل که ما یک توافقنامه منع اشاعه تسلیحات داریم که باید از آن حمایت کنیم.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала