ترک خوردگی و نشت هوا در ایستگاه بین المللی فضایی

© Photo / Roskosmos/Sergey Volkovایستگاه بین المللی فضایی
ایستگاه بین المللی فضایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو روز طول می کشد تا ترک خوردگی «سایوز» رفع شود.

به گزارش اسپوتنیک، کار رفع ترک خوردگی سفینه فضایی روسیه «سایوز ام اس-09» دو روز طول خواهد کشید. به دلیل ترک خوردگی و سوراخی که در سفینه روسیه ایجاد شده است فشار ایستگاه بین المللی فضایی کاهش یافته است.

منبعی در رشته موشکی —فضایی روسیه اعلام کرد:«کارهای تعمیر می تواند یک تا دو روز طول بکشد. نیازی به تعمییرات فوری نیست».

به گفته وی، نشت هوا در محفظه داخلی سفینه رخ داده است که فضانوردان با آن در دسامبر سال جاری به زمین برخواهند گشت. همانا این سفینه به زمین برخواهد گشت که باید تعمیر شود».

وی متذکر شد که به اشکال مختلف می توان محل نشت هوا را تعمیر کرد. قبلا نیز در ایستگاه بین المللی فضایی ترک خوردگی و سوراخ هایی به وجود آمده است که تعمیر شده اند. سوراخی که در «سایوز» ایجاد شده است گرد است و یا با نقصی در سطح خارجی سفینه ارتباط دارد یا  پوشش داخلی.

30 ماه اوت در «روس کسموس» اعلام شد که فشار هوا در ایستگاه بین المللی فضایی کاهش یافته است.  کمیسیون ویژه ای از متخصصان «روس کسموس» و شرکت «انرگیا» برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد. هیچ چیزی امنیت و جان خدمه ایستگاه را تهدید نمی کند.

سفینه «سایوز ام اس —09» 8 ژوئن به ایستگاه بین المللی فضایی متصل شد. فضانوردان سرگی پروکوپیف از روسیه و سرنا آئونون فضانورد ناسا و الکساندر گرست فضانورد آژانس فضایی اروپا با سفینه «سایوز» به ایستگاه بین المللی فضایی پرواز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала