گزارش و تحلیل

رسانه های غرب در باره رزمایش قریب الوقوع روسیه چه می نویسند؟

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه های غرب در باره رزمایش عنقریب روسیه چه می نویسند؟
رسانه های غرب در باره رزمایش عنقریب روسیه چه می نویسند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از "عرب نیوز" عربستان - روسیه در ماه سپتامبر بزرگترین تعلیمات نظامی در طول 40 سال اخیر را انجام خواهد داد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: از 11 تا 15 سپتامبر تعلیمات نظامی "واستوک 2018" در حوزه های نظامی مرکزی و شرقی روسیه برگزار خواهد شد و آنها با حضور نزدیک به 300 هزار نفر از افراد نظامی، 37 هزار دستگاه تانک و زرهپوش و بیش از 1000 جنگنده، ناوگان شمال و اقیانوس آرام و ترکیب کامل نیروهای هوابرد برگزار خواهند شد.

شویگو: از سال 1981 این بزرگترین رزمایش خواهد بود و در شرایطی دارای حد اکثر شباهت با شرایط جنگی برگزار خواهد شد، این مانورها به طور سنتی با سری بزرگی از اقدامات پیشگیرانه آغاز می شود، یعنی با 15 تمرین ویژه برای به حال آماده باش درآوردن نیروهای مسلح. چین و مغولستان در این اقدام شرکت می کنند. از وابستگان نظامی کشورهای ناتو دعوت شد که در این رزمایش حضور داشته باشند.

رزمایش بزرگ در پایگاه هوایی شاگول روسیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران
رزمایش بزرگ در پایگاه هوایی شاگول روسیه + ویدئو
پوتین رییس جمهور روسیه، اظهار داشت که روسیه باید آماده انتقال گروه های نظامی بزرگ، تجهیزات زمینی برای حمایت از نیروهای مسلح و همچنین حمل و نقل هوایی به مناطق جدیدی باشد که هزاران کیلومتر از محل های استقرار دایمی دور باشند. پوتین در حال بازبینی غیر مترقبه بزرگ ابعاد نیروهای مسلح روسیه در آستانه این رزمایش مفصل است.

رسانه های گروهی و تحلیلگران آمریکا و غرب با نگرانی تدارک این رزمایش گسترده را دنبال می کنند. تحلیلگر سیاسی Tor Bukkvoll از موسسه تحقیقات نیروهای مسلح نروژی به ABC Nyheter گفت که تعلیمات روسیه باید در زمینه بزرگترین تعلیمات ناتو در طول 10 سال با عنوان Trident Juncture ارزیابی شود. روسیه به وضوح می خواهد نشان دهد که می تواند چنین تمرینات گسترده ای را نیز انجام دهد. در تمام تمرینات قبلی، توانایی حرکت واحدهای نظامی گسترده در مسافت های دور، به اصطلاح تحرک استراتژیک تمرین می شد. در حال حاضر در روسیه نیروهای مسلح حرفه ای تر و خوب آموزش دیده اند، اما تعداد آنها کاهش یافته است. بنابراین، بسیار مهم است که بتوانند آنها را در هر کجا که تهدید هست، انتقال داده شوند. چینی ها در این تعلیمات شرکت می کنند تا روابط سیاسی فعلی نزدیک بین مسکو و پکن را به جهان نشان دهند.

قدرت نمایی صنایع هوافضایی ایران تا کجا رسیده است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
قدرت نمایی صنایع هوافضایی ایران تا کجا رسیده است؟
نظر پاول فِلگِنگاوئر تحلیلگر نظامی که به رسانه اوکراینی اپوستروف بیان کرد این است که برگزاری بزرگترین رزمایش در طول 40 سال به معنای تدارک جنگ جهانی است. ارتش روسیه در حال انتظار حمله از همه طرف ها است و برای دفاع از تمامی جهات آماده می شود. البته دشمن اصلی آمریکا، و همچنین متحدین آن مانند اوکراین است. با تعداد نیروهای بسیج شده — 300 هزار نفر — واضح است که این آماده سازی برای یک جنگ جهانی است. چنین تعداد نفرات برای درگیری های محلی لازم نیست.

لازم به ذکر است که این تمرینات، گسترده تر از بزرگترین تمرینات شوروی "غرب سال 1981 " است، زمانی که تصور می شد جنگ جهانی در هر لحظه ممکن است آغاز شود.

پیشتر ایلیم پُبلت مدیر کل وزارت خارجه آمریکا در راستی آزمایی و انطباق در مورد پرتاب یک ماهواره روسیه ابراز نگرانی کرده گفت: ماهواره ای که مسکو آنرا بعنوان "بازرس" معرفی کرده "رفتار بسیار غیر طبیعی" را نشان می دهد که باعث بروز سوء ظن واشنگتن به مسکو نسبت به تمایل آن به ایجاد یک سلاح جدید فضایی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала