هشدار سردار باقری: اگر در تنگه هرمز فراتر از حقوق بین‌الملل اقدام شود، سپاه وارد عمل می شود

© Wikipedia / MrInfo2012هشدار سردار باقری: اگر در تنگه هرمز فراتر از حقوق بین‌الملل عمل شود، سپاه وارد عمل می شود
هشدار سردار باقری: اگر در تنگه هرمز فراتر از حقوق بین‌الملل عمل شود، سپاه وارد عمل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای متخاصم قبل از ورود به تنگه هرمز اضطراب دارند و اگر فراتر از آن عمل کنند، با مقابله نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در شهر مشهد، اظهار داشت: جهان، در صورت بروز هرگونه درگیری، با یک نیروی دریایی موفق، به روز، کارآمد و باصلابت  روبه رو خواهد شد.

وی افزود" با آمادگی و توانمندی نیروی دریای سپاه، کشورهای متخاصم قبل از ورود به تنگه هرمز اضطراب دارند و ظرف یک سال اخیر مطابق حقوق بین الملل رفتار کرده‌اند و اگر فراتر از آن عمل کنند، با مقابله و اقدامات کنترلی نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد".

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه خلیج فارس خانه و وطن ما است و دشمنان در خلیج فارس میهمان ناخوانده هستند، گفت: ایران برای نبرد با دشمنان آماده است، همانگونه که پیشکسوتان نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس درخلیج فارس تقابل و رویارویی عزت بخش و اقتدار آفرینی  با دشمنان داشتند…. دشمنان باید بدانند خلیج فارس محل مناسبی برای جنگ و درگیری آنان نیست‌، به گونه‌ای که هرگاه نادانی در آمریکا دستورجنگ می‌دهد، حتی کارشناسان آنها اعلام می‌کنند که توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

گفتنی است در طی تحریمات و  تهدیدات آمریکا مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت در ایران، سپاه پاسدارن و رئیس جمهور ایران تهدید به بستن تنگه هرمز نمودند.

در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های ایران شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала