ظریف : درهای ایران برای مذاکره سیاسی با عربستان باز است

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف : درهای ایران برای مذاکره سیاسی با عربستان باز است
ظریف : درهای ایران برای مذاکره سیاسی با عربستان باز است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران بیان داشت: اگر عربستان آمادگی داشته باشد و به صورت معقول وارد مذاکره سیاسی شود، تهران هیچ وقت در را به روی مذاکره نبسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با شورای اطلاع رسانی دولت درباره روابط ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر با بیان اینکه سیاست ما داشتن رابطه خوب با همسایگان است، بیان داشت: الان بهترین روابط را با کشورهای ساحلی دریای خزر داریم و می‌خواهیم این روابط گسترش نیز یابد.
ظریف یادآوری کرد: ما دنبال دعوا با همسایه‌های خودمان نیستیم، ما با همه همسایه‌ها به دنبال روابط همسایگی هستیم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: برای ما باعث تاسف است که همسایگان ما به خارجی‌ها پناه بردند و تا حدی پناه بردند که ترامپ رسما گفته برخی دولت‌های عربی خلیج فارس بدون ما سه هفته هم دوام نمی‌آورند؛ این حرف خوبی نیست، حتی برای ما که همسایه آنها هستیم، بد است که این حرف را می‌شنویم.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط تهران و ریاض هم گفت: دولت کنونی عربستان سعودی دنبال حل مشکل نبوده، حتی در برخی موارد می‌توان مشاهده کرد که آنها دنبال تنش آفرینی هستند، ما از اینکه امسال در حج رفتار بهتر بوده، حتما استقبال می‌کنیم و حتما اگر دولت سعودی این آمادگی را داشته باشد که به صورت معقول وارد یک مذاکره سیاسی شود، ایران هیچ وقت در را به روی چنین مذاکره سیاسی نبسته است.
وی افزود: ولی این واقعیت را باید بپذیریم که دولت سعودی در روابطش با ایران حج را همواره جدا کرده، مخصوصا در دو سال گذشته و باید بدون خوش باوری به شرایط نگاه کنیم.
ظریف همچنین بیان کرد: اگر دولت سعودی این آمادگی را داشته باشد که با عقلانیت نسبت به روابط خارجی رفتار کند، درهای جمهوری اسلامی به روی همسایگانش همیشه باز است و آماده هستیم و امیدواریم رفتار مثبتی که در حج داشتند به سایر حوزه‌های روابط تسری یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала