واکنش وزیر اطلاعات اسراییل به سفر وزیر دفاع ایران به سوریه

© Sputnik / Vladimir Astapkovichواکنش وزیر اطلاعات اسراییل به سفر وزیر دفاع ایران به سوریه
واکنش وزیر اطلاعات اسراییل به سفر وزیر دفاع ایران به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اطلاعات اسراییل از آمادگی این کشور برای واکنش سریع در صورت اقدامات تهدید آمیز ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک،اسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسراییل، گفت که کشورش آماده است تا در صورت اقدامات تهدید آمیز ایران در سوریه علیه اسرائیل فورا به آن واکنش نشان دهد.
وزیر اطلاعات اسراییل این سخنان را در مصاحبه ای با ایستگاه رادیویی "کان" در اظهار نظر در مورد توافق جدید دوجانبه همکاری نظامی و فنی توسط طرفین ایران و سوریه که چند روز پیش به امضا رسید، بیان کرد. کاتز گفت که اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران در سوریه سکونت کند.
وی همچنین ادامه داد: این توافق نامه یک امتحان برای سیاست اسراییل در سوریه و همچنین خطوط قرمز ما است. واکنش ما واضح خواهد بود. ما با تمام نیرو علیه هر هدف ایران در سوریه که اسرائیل را تهدید می کند، عمل خواهیم کرد.

توافقنامه ایران و سوریه در زمینه همکاری‌های دفاعی و فنی - اسپوتنیک ایران
توافقنامه ایران و سوریه در زمینه همکاری‌های دفاعی و فنی

کاتز همچنین گفت: اگر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، از نیروهای ایران دفاع کند، عواقب آن را بلافاصله می بیند.
گفتنی است، امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران، در یک سفر دو روزه از سوریه بازدید نمود. پس از ورود، وی اظهار داشت که هدف اصلی سفر وی توسعه همکاری در بازسازی سوریه است. خاتمی پس از کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت که ایران می تواند به سوریه کمک کند تا سلاح های خود را توسعه دهد. وزیر دفاع سوریه نیز به نوبه خود از حاتمی به خاطر تلاش های مشاوران ایرانی برای کمک به دمشق در مبارزه با تروریست ها قدردانی کرد.
ایران همراه با فدراسیون روسیه و ترکیه، ضامن آتش بس در کشور سوریه که در آن، از سال 2011، مناقشه مسلحانه وجود دارد،هستند. در پایان سال 2017 اعلام شد که گروه تروریستی داعش* در سوریه و عراق شکست خورده‌اند. در برخی از مناطق سوریه، با کمک نیروی هوایی ارتش روسیه، عملیات پاکسازی ستیزه جویان همچنان ادامه دارد.
* گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала