مستشاران ایرانی حضور خود را در سوریه حفظ خواهند کرد

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر مستشاران ایرانی حضور خود را در سوریه حفظ خواهند کرد
مستشاران ایرانی حضور خود را در سوریه حفظ خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وابسته نظامی و دفاعی ایران در دمشق از ادامه حضور مستشاران ایران در سوریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ ابوالقاسم علی نژاد، وابسته نظامی و دفاعی ایران در دمشق گفت: ادامه حضور مستشاران ایران در سوریه یکی از موارد توافق نامه دفاعی و فنی میان تهران و دمشق است که در جریان دیدار وزیر دفاع کشورمان با همتای سوری وی به امضا رسید.

او افزود: توافق نامه دفاعی بین ایران و سوریه در راستای اراده رهبران دو کشور برای گسترش و تثبیت روابط دو جانبه به امضا رسیده است. حمایت از تمامیت ارضی و استقلال حاکمیت سوریه نیز در این توافق نامه تاکید شده است. پاکسازی میادین مین و گلوله های به جا مانده در مناطق مختلف سوریه که ایران از تجربیات هشت ساله جنگ تحمیلی در این زمینه برخوردار است، یکی دیگر از بندهای این توافق نامه است. در جنگ حدود هشت ساله در سوریه به کارخانه های وزارت دفاع این کشور آسیب وارد شده که ایران در امر بازسازی این کارخانه ها کمک می کند و همچنین آمادگی دارد در سایر زیر ساخت هایی که در این کشور آسیب دیده ، کمک کند. توافق نامه امضا شده توسط وزاری ایران و سوریه از همان روز امضا اجرایی شده است.

علی نژاد با اشاره به روابط خوب میان تهران و دمشق، تصریح کرد: سفر وزیر امیر حاتمی، دفاع ایران به دعوت رسمی وزیر دفاع سوریه انجام شده و روابط دو کشور همچنان با قوت ادامه دارد و بعد از تثبیت کامل دولت در تمامی خاک این کشور و شکست تروریسم، این روابط گسترش بیشتری خواهد یافت. امیر حاتمی، ضمن دیدار با مقامات بلند پایه سوریه از جمله رئیس جمهوری این کشور، دیدارهایی با رزمندگان مدافع حرم نیز داشت.این سفر نیز مورد توجه کشورهای غربی به ویژه اسرائیل به صورت خاموش قرار داشت و آنها همچنان به دنبال نتایج این دیدار رسمی عالی ترین مقام نظامی کشورمان به سوریه هستند.

هیات نظامی به سرپرستی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز شنبه وارد دمشق شده بودند.

مهمترین برنامه این سفر امضای سند موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی و فنی بین ‌وزارتخانه‌های ‌دفاع ایران و سوریه بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала