مزیت غیر منتظره گوشت قرمز

© AFP 2023 / Philippe Huguenمزیت غیر منتظره گوشت قرمز
مزیت غیر منتظره گوشت قرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه مک مکستر در کانادا به این نتیجه رسیدند که گوشت حرارت دیده ولی فرآوری نشده ممکن است برای قلب مفید باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert، دانشمندان دانشگاه مک مکستر در کانادا به این نتیجه رسیدند که گوشت حرارت دیده ولی فرآوری نشده ممکن است برای قلب مفید باشد.

کارشناسان نتایج پنج مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند، تعداد کل شرکت کنندگان 218 هزار نفر بود. افراد بر اساس رژیم غذایی به پنج گروه تقسیم شدند که کیفیت آنها مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین، یک رژیم سالم دارای 18 یا امتیاز و یک رژیم با کیفیت پایین (رژیم غربی) — 11 امتیاز یا کمتر. سپس کیفیت رژیم غذایی با بروز بیماری های قلبی عروقی مقایسه شد.

همانطور که انتظار میرود، غذاهایی مانند سبزیجات، آجیل، حبوبات، شیر و ماهی خطر ابتلا به مرگ زودرس و از کار افتادگی قلب را کاهش می دهند. با این حال، دانشمندان دریافته اند که گوشت قرمز که تحت فرآوری حرارتی قرار نگرفته نیز می تواند مفید باشد.

در سال 2015، سازمان بهداشت جهانی این نتیجه رسید که گوشت فرآوری شده، مانند ژامبون، سوسیس سرخ کرده و کالباس سرطان زا است و باعث سرطان روده بزرگ و معده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала