ایران شرط مذاکره با آمریکا را بازگشت این کشور به برجام اعلام کرد

© Wikipedia / Masoud Bahadouriایران شرط مذاکره با آمریکا را بازگشت این کشور به برجام اعلام کرد
ایران شرط مذاکره با آمریکا را بازگشت این کشور به برجام اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر کشور ایران اعلام کرد که اگر آمریکا می خواهد با ایران مذاکره کند به برجام بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفت که مذاکره با کشوری که به هیچ تعهدی پایبند نیست بی‌معنی است و آمریکا اگر خواهان مذاکره با ایران است، باید به برجام برگردد و از ملت ایران بابت هزینه‌هایی که ایجاد کرده، عذرخواهی کند.

وی افزود: امروز اقتدار کشور به جایی رسیده که دشمنان دیگر خواسته‌های پیش پا افتاده خود را کنار گذاشته‌اند و از ایران می‌خواهند قدرت خود را در علوم پیشرفته کم کند یا قدرت دفاعی خود را خارج از محددوده کشور گسترش ندهد و در مباحث منطقه‌ای ورود نکرده و در توازن منطقه نقش‌آفرینی نکند که همه این‌ها برای ما توفیق است و نشان از قدرت و اقتدار کشور ایران دارد. ما اگر امروز در کشورهای منطقه حضور داریم به خواست و درخواست ملت و دولت‌های این کشورهاست و مطابق با قواعد بین‌المللی است، اما این سئوال مطرح است که کشورهای طرح‌کننده این درخواست با اجازه چه کسی در منطقه ما حضور دارند؟ از این کشورها که از ایران می‌خواهند قدرت مشروع هسته‌ای خود را کم کند باید پرسید چرا به برخی کشورهای منطقه اجازه ساخت بمب اتم را می‌دهند و یا اگر از ایران می‌خواهند قدرت نفوذ خود را در منطقه کم کند، چرا خودشان از گروه‌های تروریستی منطقه حمایت می‌کنند؟ تمام این سئوال‌ها و جواب‌های‌شان روشن است. ایران هیچگاه قصد مداخله در امور هیچ کشوری را نداشته و ما تنها خواهان حفظ ارزش‌های خود و حفظ استقلال و آزادی‌مان هستیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مذاکرات و توافق ما در قالب قوانین بین‌المللی بود، اما آمریکا زیر آن زد. حال مجدد بنشینیم و با چنین کشوری مذاکره کنیم؟! آمریکا اگر خواهان مذاکره است باید به برجام برگردد و همه تعهدات خود را انجام دهد و بابت هزینه‌هایی که برای ایران درست کرده، از ملت ایران عذرخواهی کند. هیچ‌کس مخالف مذاکره نیست و همیشه آمادگی مذاکره داشته‌ایم، اما مذاکره در شرایط برابر و با رعایت و احترام به حقوق هر دو طرف؛ در غیر این‌صورت مذاکره معنی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала