قطر یک پایگاه هوایی جدید می سازد

© REUTERS / Thomas Whiteقطر یک پایگاه هوایی جدید می سازد
قطر یک پایگاه هوایی جدید می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده نیروی هوایی قطر خبر از ساخت یک پایگاه هوایی جدید داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه العرب چاپ قطر، سرتیپ خلبان ابراهیم المالکی، جانشین فرمانده نیروی هوایی قطر خبر از ساخت یک پایگاه هوایی جدید به نام "پایگاه هوایی تمیم" (بن حمد آل ثانی امیر فعلی این کشور) داد ولی از جزییات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

پایگاه هوایی العدید (محل استقرار نیروهای آمریکایی) و نیز پایگاه هوایی دوحه برای فرود هواپیماهای و سامانه های جدید از جمله جنگنده های رافائل فرانسه، جنگنده های اف 15 و هلیکوپترهای 'آپاچی' آمریکایی، جنگنده های تایفون و بالگردهای ان اچ 90 اروپا و دیگر هواپیماهای پیشرفته و مدرن، توسعه پیدا خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی قطر همچنین اعلام کرد که در کنار توسعه و ساخت یک پایگاه هوایی جدید، سامانه های فرماندهی و کنترل نیز توسعه خواهد یافت و پیشرفته ترین رادارها به خدمت گرفته می شود.

حدود 10 هزار نظامی و دستکم یکصد هواپیمای نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی نظامی العدید در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر دوحه پایتخت قطر مستقر هستند و دوحه یک ماه پیش (مرداد ماه 97) نیز اعلام کرد که 1.8 میلیارد دلار برای عملیات توسعه پایگاه هوایی 'العدید ' آمریکا اختصاص داده است. مقام های نظامی واشنگتن فرماندهی مرکزی خود را در سال 2003 میلادی از عربستان به پایگاه هوایی العدید انتقال دادند و از آن پس، این پایگاه به تدریج، توسعه پیدا کرده است.

طرح توسعه پایگاه العدید در حالی است که پیشتر رسانه های وابسته به عربستان و امارات شایع کرده بودند، آمریکا قصد دارد پایگاه نظامی هوایی خود را از قطر به یکی از کشورهای منطقه منتقل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала