3 شرط خروج آمریکا از سوریه چیست؟

© AP Photo / Matt Dunham3 شرط خروج آمریکا از سوریه چیست؟
3 شرط خروج آمریکا از سوریه چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پنتاگون، سه شرط اصلی خروج آمریکا از سوریه را تصریح نمود.

به گزارش اسپوتنیک جیمز ماتیس، رئیس پنتاگون اعلام نمود که ایالات متحده پس از عملی شدن سه شرایط، نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد.

وی گفت: "اول، ما باید نیروهای داعش (گروه اسلامی ممنوعه در سوریه) را شکست دهیم. وی به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز اعلام نمود که داعش باید نابود شود. طبق گفته متیس، دو مورد دیگر آموزش به نیروهای محلی برای دفاع از خود و احیای گفتگوهای ژنو است.

وی گفت: "اگر نیروهای محلی بتوانند امنیت را حفظ کنند، ما می توانیم تعداد نیروهای نظامی خود را کاهش دهیم".

پنتاگون - اسپوتنیک ایران
پایگاه های پنتاگون در سوریه

پیشتر، دونالد ترامپ نیز در سخنرانی خود اعلام نموده بود که آمریکا نمی خواهد مادام العمر در سوریه بماند.

از سوی دیگر در هفته گذشته جان بولتون در کنفرانس مطبوعاتی در اورشلیم گفت: ما درباره موضوع ایران قصد نداریم متوقف شویم. ما درباره تحریمات اقتصادی جدیدی گفتگو کردیم که می توان برای رسیدن به هدف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بیشترین فشارها را وارد آورد.
وی گفت: ما اقدامات دیگری علاوه بر تحریمات اقتصادی برای فشار بر ایران صورت خواهیم داد.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала