نماینده آمریکا : دادگاه سازمان ملل صلاحیت بررسی دعوی ایران را ندارد

© REUTERS / Peter Dejongنماینده آمریکا : دادگاه سازمان ملل صلاحیت بررسی دعوی ایران را ندارد
نماینده آمریکا : دادگاه سازمان ملل صلاحیت بررسی دعوی ایران را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده آمریکا ضمن سخنرانی به عنوان پاسخ دهنده دعوی تهران در دادگاه بین المللی سازمان ملل در لاهه بیان داشت که خروج از برجام دلایل امنیت ملی داشته است.

وی ادامه داد که دادگاه سازمان ملل صلاحیت بررسی این دعوی را ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاه بین المللی سازمان ملل متحد روز دوشنبه دعوی مقامات ایران علیه آمریکا در ارتباط با اجرای یک طرفه تحریم ها را آغاز کرد و در دور اول دلایل ارئه شده دعوی بررسی گردید.
نماینده آمریکا در این دادگاه گفت:‌« برجام مانند سندی بود که پاسخگوی خطر برنامه ی هسته ای ایران محسوب می شد. اما این سند به طور کامل بررسی نشده بود و تهدیدات برنامه موشکی بالستیک ، حمایت از تروریسم ها و رفتار بی ثبات کننده در منطقه را در نظر نگرفته بود. رفتار ایران پس از برجام بدتر شد. ایران از حزب الله حمایت می کرد که نیروییی برای درگیری در سوریه و حمایت از اسد ارائه می داد و همچنین تکنولوژی موشکی را توسعه داد.»
به گفته ی وی اقدامات بی ثبات کننده ایران طی سال های متمادی مشخص گردید و آمریکا در مقابل این رفتارها باید اقدام می کرد. ضمنا آمریکا معتقد است که دادگاه صلاحیت لازم برای بررسی این پرونده را ندارد.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала