ترک اعتیاد به اینترنت ممکن است؟

© Flickr / Ministerio TIC Colombiaاعتیاد به اینترنت
اعتیاد به اینترنت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اینترنت به شاگرد ممتاز شدن کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اخبار منتشره در رسانه ها، یکی از جدیدترین روش های ترک اعتیاد اینترنتی استفاده از نوعی اپلیکیشن هوشمند است.

برنامه‌هایی وجود دارند که به دانشجویان کمک می‌کنند تا از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرند و بیشتر روی درس و دانشگاه تمرکز کنند. برنامه «Keep Me Out» یا  به عبارتی دقیق تر "مرا بیرون نگه‌دار " اپلیکیشنی است که می‌تواند میزان اعتیاد به گوشی هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها را کم کند.

برنامه "مرا بیرون نگه‌دار" به شکل نسخه تحت وب برای کامپیوترهای شخصی و هم به شکل اپلیکیشن برای گوشی هوشمند ارائه شده است؛ البته این برنامه تنها مناسب گوشی‌های اندرویدی است.

کار با برنامه مرا بیرون نگه‌دار بسیار ساده است آدرس سایت یا نام اپلیکیشنی را که می‌خواهید بازدید از آن را کاهش دهید، وارد این برنامه می‌کنید. همچنین تعداد دفعات مجاز ورود به این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در طول روز را ثبت می‌کنید. اگر دفعات بازدید شما از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فیلترشده بیشتر شود برنامه مرا بیرون نگه‌دار به شما هشدار می‌دهد.

اینترنت تفریحی همه گیر در تهران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
گسترش اعتیاد به تارهای نامرئی در ایران

روانشناسان معتقدند معتاد کسی است که حداقل 38 ساعت در هفته یا هشت ساعت در روز، وقت خود را صرف استفاده از اینترنت می کند. متخصصان آسیب شناسی معتقدند اگر فرد در هفته دو تا سه ساعت از اینترنت استفاده کند، کاربر معمولی است و فردی که میزان استفاده وی از اینترنت به بیش از 5 ساعت یا بیشتر برسد، باید مورد بررسی های آسیب شناسانه قرارگیرد.

اعتیاد اینترنتی نوعی مشکل رفتاری است که دلیل آن وجود یک رابطه ی قوی بین اعتیاد اینترنتی و وابستگی شیمیایی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала