طرح استیضاح سومین وزیر دولت ایران کلید خورد

© AP Photo / Vahid Salemiطرح استیضاح سومین وزیر دولت ایران کلید خورد
طرح استیضاح سومین وزیر دولت ایران کلید خورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ایران از تهیه طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس این کشور خبر داد.

وزارت اقتصاد ایران، وزیرش را از دست داد - اسپوتنیک ایران
وزارت اقتصاد ایران، وزیرش را از دست داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از الف؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو و نابسامانی در بازار خودرو گفت: ما جمعی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت را تهیه کردیم و در حال جمع آوری امضاء برای این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس تهیه شده است، افزود: نمایندگان همانطور که در نامه خود به رئیس جمهور تاکید کردند، بر تغییر تیم اقتصادی دولت نظر دارند و چون رئیس جمهور این تیم را تغییر نداد، خود مجلس دست به کار شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: استیضاح شریعتمداری هفت محور دارد که در جلسه روز یکشنبه 4 شهریور ماه به امضای جمعی از نمایندگان رسید و قرار است در روزهای آینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شود.

حاجی دلیگانی محورهای استیضاح این وزیر را به شرح زیر اعلام کرد؛

1-عدم کنترل و مدیریت بازار که منجر به افزایش بی رویه قیمت ها شده.
2-عدم حمایت از تولید داخلی که باعث تعطیلی هزار واحد صنعتی و صنفی تولیدی شده.
3- عدم اجرای مصوبه دولت در فروردین 97 برای اجرای کامل شناسه رهگیری کالا در فرصت 2 ماهه که موجب ایجاد هدر رفت میلیاردها دلار 4200 تومانی شده.
4- وجود فساد و رانت در واردات خودرو، ثبت سفارش برای دریافت ارز، عدم نظارت بر نحوه ثبت نام، خرید خودرو در داخل و بهم ریختگی بازار خودروی داخلی.
5- عدم ثبت همه مجوزهای صنفی در پایگاه مجوزهای کسب و کار موضوع قانون اجرای اصل 44.
6-عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی.
7-عدم اجرای برنامه های اعلامی به مجلس شورای اسلامی در هنگام رای اعتماد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала