آیا مصرف الکل مرگبار است؟

© Depositphotos.com / Silianمضرات مصرف الکل
مضرات مصرف الکل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصرف الکل می تواند با بروز بیماری های قلب و عروق و حتی سرطان مرتبط باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، مطالعات انجام شده مربوط به خطرات مصرف الکل ، با استفاده از 694 منبع اطلاعاتی و با مشارکت پژوهشگرانی از سراسر جهان، منتشر شده است.

یافته های این مطالعه نشان می دهد، مصرف الکل در سال 2016 دلیل سه میلیون مرگ در سراسر جهان شده است. مصرف الکل دلیل اصلی مرگ و میر بین افراد 15 تا 49 ساله در این سال بوده است که در واقع 12 درصد از میزان مرگ و میر در مردان این سنین را شامل می شود.

دکتر امانوئلا گاکیدو محقق ارشد این مطالعه می گوید: یافته های ما با نتایج تحقیقات دیگر هماهنگ است، این یافته ها ارتباط روشن و متقاعد کننده ای بین مصرف الکل و مرگ پیش از موعد، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی یافته اند.

وی و همکارانش در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن سیاتل آمریکا معتقدند: سالم ترین میزان مصرف الکل، اصلا مصرف نکردن آن است. آنها توضیح می دهند این یافته با بسیاری دستورالعمل های سلامت و بهداشت تناقض دارد که معمولا مصرف یک یا دو بار الکل در روز را برای سلامتی مفید توصیه می کنند.

کدام کشور اروپایی بیشترین مصرف الکل را دارد؟ - اسپوتنیک ایران
کدام کشور اروپایی بیشترین مصرف الکل را دارد؟

نتایج مطالعات نشان داد 32.5 درصد از افراد در سطح جهان الکل مصرف می کنند، این میزان بر اساس شاخص زنان و مردان متغیر است؛ طوری که 25 درصد زنان و 39 درصد مردان نوشیدنی الکلی می نوشند. همچنین میزان مصرف الکل در میان مردان دو برابر زنان است و به طور متوسط زنان روزانه 73 دهم درصد و مردان 1.7 درصد الکل در نوشیدنی های خود مصرف می کنند که حتی از دستورالعمل های سلامتی و بهداشتی در آمریکا کمتر است زیرا بر اساس این دستورها میزان مصرف الکل استاندارد حدود روزانه 14 گرم است.

یکی دیگر از نتایج این مطالعه یافتن الگوهای متفاوت در زمینه نوشیدن در کشورهای مختلف است، بیشترین میزان مصرف الکل در دانمارک با 97.1 درصد میان مردان و و 95.3 درصد میان زنان نوشیدنی الکلی مصرف می کنند و کمترین میزان مصرف در کشورهای بنگلادش و پاکستان بوده است.

بیشترین سطح متوسط نوشیدن برای مردان در رومانی بوده است که روزانه بیش از 8 نوشیدنی و برای زنان در اوکراین با روزانه بیش از 4 نوشیدنی ثبت شده است. همچنین کمترین سطح متوسط نوشیدن در بین مردان در پاکستان با 7 ده هزارم درصد و سه ده هزارم درصد بین زنان در ایران ثبت شده است.

مصرف بالای الکل در سال های 2006 تا 2010 در آمریکا منجر به 88 هزار مرگ در سال شد که از امید به زندگی فوت شدگان 30 سال می کاست، همچنین در میان بزرگسالان 20 تا 64 ساله بین 1 تا 10 مرگ به دلیل مصرف بالای الکل روی داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала