واکنش واشنگتن به کمک مالی اتحادیه اروپا به ایران

© AP Photo / Cliff Owenواکنش واشنگتن به کمک مالی اتحادیه اروپا به ایران
واکنش واشنگتن به کمک مالی اتحادیه اروپا به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران نسبت به کمک مالی اتحادیه اروپا به ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، "برایان هوک"، دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران در واکنش به اقدام روز پنجشنبه اتحادیه اروپا در تخصیص بسته اقتصادی 18 میلیون یورویی در حمایت از اقتصاد ایران گفت که این تصمیم برای تقویت روابط پیام اشتباهی را در زمان نادرست برای تهران ارسال می‌کند.

وی افزود که این تصمیم باعث توسعه روابط اقتصادی بخش میانی ایران و اروپا، و مانع از تغییرات احتمالی در سیاست‌های ایران خواهد شد. هوک ادامه داد؛ ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید با کمک یکدیگر یک راه حل اساسی و طولانی مدت برای حمایت از مردم ایران بیابند.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود؛ تحریم های جدید علیه ایران، شدیدتر از تحریم های گذشته خواهد بود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام کرد که کمیسیون اروپا پنجشنبه هفته گذشته 18 میلیون یورو برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ایران تخصیص داد که این میزان بخش اول از بودجه 50 میلیون یورویی است که به همین منظور از سوی کمیسیون اروپا اختصاص داده شده است.

قاسمی تصریح کرد: این بودجه مربوط به همکاری‌های ایران با نهاد اتحادیه اروپایی است و ربطی به بسته اقتصادی مطرح شده اروپا که قرار است در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارائه شود، ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала