موضع دوترته درباره پیشنهاد خرید جنگنده اف 16 از آمریکا

© AFP 2023 / Manman Dejetoموضع دوترته درباره پیشنهاد خرید جنگنده اف 16 از آمریکا
موضع دوترته درباره پیشنهاد خرید جنگنده اف 16 از آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فیلیپین درباره پیشنهاد آمریکا مبنی بر خرید جنگده های اف 16 اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین پیشنهاد آمریکا مبنی بر فروش جنگنده های اف 16 را کاملا بی فایده است.

دوترته در این رابطه به نامه ای اشاره کرد که پیشتر از جیمز ماتیس وزیر دفاع، مایک پمپئو وزیر امور خارجه و ویلبر راس وزیر خزانه داری آمریکا دریافت کرده بود. دوترته این نامه را تلاش واشنگتن برای جبران ضرباتی دانست که در گذشته آمریکا به فیلیپین وارد کرده است.

رئیس جمهور فیلیپین پیشنهاد آمریکا برای خرید جنگنده های اف-16 را کاملا بی فایده دانست چرا که به باور وی، فیلیپین برای مبارزه با شورشی ها به هواپیماهای سبک تر نیاز دارد.

وی  گفت: «سخت است اگر بگوییم ما دوست هستیم. ما دوست هستیم ولی به یاد داشته باشید که چون سال ها پیش از ما یک مستعمره ساختید، دوست هستیم. این دوستی مورد توافق دو طرف نبود.»

دوترته با تکرار نارضایتی خود از آمریکا از جمله عدم تحویل 23 هزار اسلحه به پلیس فیلیپین انتقاد کرد. علت این اقدام واشنگتن ابراز نگرانی برخی قانونگذاران این کشور از سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین بود.

دوترته پیشتر از هشدار رَندال شرایوِر، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیتی آسیا و اقیانوس آرام، به فیلیپین مبنی بر نخریدن تسلیحات نظامی از روسیه نیز انتقاد کرده بود.

 

*گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала