واشنگتن متهم به آغاز جنگ تجاری جهانی

© Flickr / Jean-Baptiste Belletواشنگتن متهم به آغاز جنگ تجاری جهانی
واشنگتن متهم به آغاز جنگ تجاری جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنکارا، واشنگتن را به آغاز یک جنگ تجاری جهانی متهم کرد.

شکایت ترکیه از آمریکا به سازمان تجارت جهانی - اسپوتنیک ایران
شکایت ترکیه از آمریکا به سازمان تجارت جهانی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی؛ ابراهیم کلین، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد سخنان اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از یک جنگ تجاری جهانی را از جمله با ترکیه آغاز کرده است.
جان بولتون اعلام کرده بود که دولت دونالد ترامپ یکی ترکیه را به عنوان یکی متحدان ناتو را برای جنگ اقتصادی انتخاب کرده است.
سخنگوی اردوغان افزود: واشنگتن تغییر تعرفه ها و تحریم هایی را علیه برخی از کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، اتحادیه اروپا و آلمان وضع کرد.
کالین ادامه داد: دولت کنونی آمریکا قوانین اقتصادی بازار را نادیده گرفته و تعهدات خود در سازمان تجارت جهانی را نقض می کند. از اینرو ترکیه، هند،سوئیس، نروژ، کانادا، روسیه، مکزیک و اتحادیه اروپا با رجوع مقامات بین المللی خواستار رسیدگی به افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم توسط واشنگتن شدند. به عبارت دیگر اقدامات واشنگتن یک مشکل جهانی است و تنش در روابط ترکیه و آمریکا بخشی از تنقضات دولت ترامپ با جامه جهانی است.
به گفته وی، سیاست واشنگتن با روح ناتو در تضاد است و کشورهای عضو این اتحادیه نارضایتی خود را از اقدامات آمریکا ابراز کردند.
کالین گفت:برخی از کشورها از جمله روسیه چین، آلمان، فرانسه و قطر به حمایت از اقتصاد ترکیه پرداختند.
وی همچنین به پرونده کشیش آمریکایی اشاره کرد و گفت: واشنگتن دادگاه ترکیه را نادیده گرفته و تقاضایی یکجانبه برای حل این پرونده دارد که هنوز بسته نشده است.
اخیرا روابط ترکیه و آنکارا به دلیل افزایش تعرفه کالاهای وارداتی ترکیه به آمریکا و همچنین رد تقاضای واشنگتن برای آزادی کشیش بازداشتی این کشور در ترکیه، تشدید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала