کمک مالی اروپا به ایران برای شرکت های کوچک و متوسط

© AFP 2023 / John Thysکمک مالی اروپا به ایران برای شرکت های کوچک و متوسط
کمک مالی اروپا به ایران برای شرکت های کوچک و متوسط - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون اتحادیه اروپا، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ارائه اولین بسته کمک های این اتحادیه به ارزش 18 میلیون یورو برای تامین مالی پروژها و حمایت از توسعه اقتصادی و اجتماعی به ایران را تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این اولین بسته از کمک های اتحادیه اروپا به ایران برای پروژهای کوچک و متوسط به مبلغ 50 میلیون یورو است. کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد که این اقدام بخشی از همکاری های مجدد ایران و اتحادیه اروپا پس از تفاهنمامه برجام است.
به گفته فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از بعد از احیاء رابطه اتحادیه اروپا-ایران درنتیجه توافق هسته‏ای، همکاری‎ها در بسیاری از بخش‌‏ها توسعه داشته است.
وی در این‎باره گفت: اتحادیه اروپا به دوام این (رابطه) متعهد است و بسته جدید روابط اقتصادی در حوزه‎هایی که منافع مستقیم شهروندانمان را تامین می‎کند، توسعه می‌بخشد.
به گفته «نوان میمیکا» کمیسر توسعه و همکاری‎های بین‌‎المللی اتحادیه اروپا، با این اقدامات، اتحادیه حمایت خود را از مردم ایران و پیشرفت صلح‎آمیز و باثبات آنها نشان می‎دهد. این مشوقی است برای مشارکت جدی‎تر همه بخش‎های (اقتصاد) ایران به‎ویژه بخش خصوصی.
در بیانیه کمیسیون اروپا، حمایت از بخش خصوصی شامل تشکل‎های اقتصادی کوچک و بزرگ، توسعه زنجیره‎های ارزشی منتخب و حمایت فنی از سازمان توسعه تجارت ایران است.
این پروژه حمایتی از سوی مرکز تجارت بین‎الملل، آژانس‎های مرتبط با کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر نهادهایی که در همکاری نزدیک با همتایان ایرانی هستند؛ اجرا می‎شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала