واکنش ایران به حذف صفحات مرتبط با ایران در فیسبوک

© Sputnik / Natalia Seliverstovaواکنش ایران به خذف صفحات مرتبط با ایران در فیسبوک
واکنش ایران به خذف صفحات مرتبط با ایران در فیسبوک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بخش مطبوعاتی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد،ادعای دو شرکت آمریکایی علیه ایران را «سوء استفاده» واشنگتن از بستر رسانه‌های اجتماعی برشمرد.

حذف صفحات مرتبط با ایران و روسیه از فیسبوک - اسپوتنیک ایران
حذف صفحات مرتبط با ایران و روسیه از فیسبوک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس؛ یک مقام هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بعد از ادعای شرکت‌های «فیس‌بوک» و «توئیتر» مبنی بر حذف صدها حساب کاربری «مرتبط با ایران و روسیه» شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» «علیرضا میریوسفی» رئیس بخش مطبوعاتی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در این زمینه گفت: «چنین ادعاهایی مضحک و بخشی از مجموعه اقدام‌های آمریکا برای تغییر نظام در ایران هست.»

این مقام ایرانی در ادامه گفت: «این اقدام‌ها سوء استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی است.»

شرکت «فیس‌بوک» بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد صدها صفحه کاربری «مرتبط با ایران و روسیه» را از شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیتش از جمله فیس‌بوک و «اینستاگرام» حذف کرده است.

بر اساس بیانیه این شرکت، ۶۵۲ صفحه که اصلیت ایرانی و روسی داشته‌اند، به دلیل «رفتارهای هماهنگ نامعتبر» و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا، از شبکه‌های اجتماعی این شرکت حذف شده‌اند. اسامی و مشخصات این صفحات اعلام نشده است.

این شرکت اعلام کرده که این حساب‌های روسی و ایرانی رفتارهای مشابهی داشته‌اند، اما هنوز هیچ ارتباطی میان آن‌ها پیدا نشده است. حذف این صفحات بر اساس اطلاعات شرکت امنیت سایبری «فایر آی» صورت گرفته است.

همزمان، شبکه اجتماعی «توییتر» هم اعلام کرد ۲۸۴ حساب کاربری مرتبط با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала