گزارش و تحلیل

حمله بچه مارمولک ها به ایران

© Fotolia / Borna_Mirحمله بچه مارمولک ها به ایران
حمله بچه مارمولک ها به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سال 1383 فیلمی در ایران تولید شد با عنوان "مارمولک"، فیلمی که در آن زمان سر و صدای زیادی برپا کرد ولی به هر حال جزو پر مخاطب ترین فیلم های ایران به حساب می آید.

شاید بتوان گفت آقای پرویز پرستویی یکی از ماندگار ترین نقش های خود را در این فیلم بازی کرد، وفیلمنامه به نکاتی اشاره داشت که هیچوقت کهنه نمی شود. آقای کمال تبریزی اظهار داشتند که در ملاقاتهایی که با رهبر معظم انقلاب پس از اکران فیلم داشتند آیت الله خامنه ای به دفعات از این فیلم تعریف کرده بودند و درک نشدن محتوای آن توسط برخی مخاطبین را دلیل مخالفت ها با آن دانستند.
احتمالا اکثر خوانندگان این مقاله این فیلم را دیده اند و می دانند که محتوای فیلم مبنی بر آن است که یک مجرم فراری خود را به جای یک روحانی جا میزند تا فرصتی جهت فرار از مرز پیدا کند و چون مجبور بوده خود را به عنوان یک روحانی به اهالی یک ده مرزی معرفی کند مجبور می شود رفتارها و کردارهای خود را با شرایط تطبیق دهد ولی موفق می شود بسیاری از اهالی ده را به مسجد می کشاند و خود نیز تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرد و کم کم قدسیت روحانیت بر باطن مجرمیت غلبه پیدا می کند، اما در نهایت مجبور می شود با واقعیت اینکه یک مجرم فراری است مواجه گردد.
هدف بنده این نیست که فیلم را نقد کنم اما این روزها ما با بسیاری مجرمین مواجه می شویم که ظاهر مومنی به خود گرفته اند و در حال چپاول بیت المال می باشند و برای مردم نسخه ها می پیچند در حالی که خود حاضر نیستند همان نسخه ها را برای دردشان استفاده کنند و به جای اینکه قدسیت روحانیت و انقلابی گری بر آنها تاثیر بگذارد باطن مجرمیت بر آنها غلبه پیدا کرده.
اینکه فرزند یکی از شخصیت های سیاسی بیاید و به مردم بگوید اگر نمی توانید پول در بیاورید برید بمیرید و یا دیگری بگوید دلیل اینکه خود و برادرانش ثروتمند شده اند ژن خوبی است که از پدر و مادر به ارث برده اند و یا اینکه یکی دیگر در بیاید در صحن علنی مجلس بگوید پدرش حقش را از سر سفره انقلاب بر می دارد و کسی حق ندارد از او انتقاد کند یا… را می توان چه به حساب آورد؟
بله اسلام و حکومت اسلامی به حق افراد در ثروتمند شدن احترام می گذارد و هیچ قانونی برای ممنوعیت کسب مشروع ثروت در اسلام وجود ندارد اما آیا واقعا این افراد از راه های مشروع به ثروت های باد آورده دست یافته اند و آیا اسلام و رفتار و کردار اسلامی به آنها می گوید باید به خیابان ها بیایند و به مردم فخر بفروشند که ثروتمند هستند و اگر دیگران عرضه ندارند ثروتمند باشند باید بروند بمیرند؟
آیا اگر از حمایت و یا رانت فرزند شخصیت سیاسی بودن برخوردار نبودند می توانستند زنده باشند یا باید می رفتند به قول خودشان می مردند؟
شاید اگر بقیه هم از ژن خوب برخوردار بودند و سر سفره انقلاب نشسته بودند آنها هم عرضه داشتند ثروتمند شوند و شاید هم بیشتر از فرزندان شخصیت های سیاسی عرضه داشتند.
دلیل اینکه در بسیاری از کشورها کارمندان دولت حق ندارند کار دوم ویا کار شخصی داشته باشند همین ماجرا می باشد.
مثلا یکی از وزیران سابق، اخیرا شایع شده دخترش ملیاردها تومان دارو احتکار کرده، امروزه جزو ثروت مند ترین افراد در ایران به حساب می آید در حالی که به قول خودش اوایل انقلاب حتی توان پرداخت اجاره خانه اش را نداشته و از اول انقلاب تا به حال از صبح علی الطلوع تا آخر شب در خدمت دولت بوده، آیا نمی شود حقوق های دریافتی وی طی این مدت را حساب کرد و محاسبه کرد که چه قدر کلا حقوق از دولت دریافت کرده و جمع این حقوق ها آیا به چند ملیارد دلار می رسد یا نه؟
آیا اگر این وزیر از رانت های اطلاعاتی استفاده نکرده بود و در کنار شغل اش چندین شرکت نزده بود که از این رانت های اطلاعاتی استفاده کنند باز هم وی می توانست ملیاردر شود؟
البته این وزیر یک نمونه از یک خروار است ومی توان چندین شخصیت دیگر مشابه وی را در مملکت پیدا کرد، اشخاصی که امروزه چنگ بر همه ارزاق مملکت انداخته اند و با سوء استفاده از موقعیت های دولتی و شغلی خود به ثروت های باد آورده دست یافته اند.
بحث اختلاس و دزدی دیگران به کنار.
به عنوا مثال همین که اینها از پیش اطلاع داشتند قرار است چه تصمیمات ارزی ای در دولت گرفته شود واینکه قیمت برخی کالاها بالا برود تا بروند و این کالاها را خریداری و احتکار کنند کافی است که اینها بتوانند به ملیاردها تومان ویا شاید دلار ثروت دست یابند وبعد بیایند و به مردم فخر بفروشند که شما عرضه ندارید پس باید بمیرید.
بله پدران و مادران آنها که ژن های خوب هستند پست و مقام برای فرزندانشان فراهم نکرده اند ولی فقط نصیحت های پدرانه کرده اند که چه کار کنند از چپانی به دامداری و تولیدی گوشت و مرغ و کارخانه لبنیات برسند.
با یک آمار گیری بسیار ساده از افرادی که به دزدی و اختلاس و رانتخواری و سوء استفاده از موقعیت های شغلی و یا آنهایی که وام های ملیونی برای تحصیل فرزندانشان از دشمنان مردم دریافت کرده اند و یا آنهایی که برای یک ویزا و یا گرین کارت مملکت را فروخته اند… می توان ملاحظه کرد که اکثرا مدعیان دو آتیشه انقلابی و مومن بودند و معمولا همه را کنار می زدند که در صف های اول نماز باشند و یا حتی در ادارات بسیاری از کارمندان پشت سر آنها نماز می خواندند.
بسیاری از اینها در اتهام دیگران به انقلابی نبودن و یا مسلمان نبودن نقش اول را بازی می کردند.
در فیلم مارمولک مجرمی که خود را به عنوان روحانی جا زده بود در نهایت تحت تاثیر لباس روحانیت قرار می گیرد اما مارمولک های امروزی ظاهرا برعکس کار آقای پرستویی را انجام می دهند و در حال نجس کردن لباس روحانیت می باشند.
شاید برخی تصور کنند که اینها بنا به اقتضا و شرایط هر مملکتی ممکن است پیش آید اما روند رو به رشد این رفتارها نشان می دهد که نقشه هایی پشت پرده است تا دشمن از طریق عوامل نفوذی خود اسلام و روحانیت ودر نهایت اصول انقلاب اسلامی را در جامعه ایران نابود کند و کاری کند که ایمان مردم ایران سست شود.
بصورت تاریخی مردم ایران مؤمن و خدا شناس بودند و هستند و علیرغم همه تلاش های دشمنان ایران زمین همین ایمان بهانه ای بود برای همبستگی مردم ایران زمین.
دشمنان هم بخوبی متوجه شدند تا این ایمان میان مردم ایران وجود داشته باشد امکان شکست ایرانی ها وجود ندارد و به همین دلیل هم اینبار با یک نقشه ای زیرکانه ایمان مردم را هدف قرار داده اند.
شاید اگر کسی ادعای انقلابی و یا مؤمن بودن نداشته باشد و دست به دزدی بزند گناهش بسیار کمتر از کسی باشد که با ادعای انقلابی و مؤمن بودن دست به چنین کارهایی می زند چون فرد دوم نه فقط اموال مردم را هدف قرار داده بلکه اعتقادات آنها را نیز هدف قرار داده و به نظر می آید برخورد با این افراد باید بسیار شدیدتر باشد.
حال جالب اینکه این ماجرا زیر دندان فرزندان آنها نیز مزه کرده وزالوهایی که سالهاست در حال چپاول مملکت هستند ول کن نیستند و امروزه فرزندانشان نیز دست به کار شده اند.
ماجرای جالب تر اینکه قبلا این افراد تلاش می کردند ظاهر را حفظ کنند و به هیچ وجه خودنمایی نکنند اما امروزه فرزندان آنها دیگر ظاهر سازی را نیز کنار گذاشته اند وبا پررویی در مقابل مردم می ایستند و فخر فروشی می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала