بازداشت ایرانیان در آمریکا به اتهام جاسوسی

اشتراک
دو نفر ایرانی در آمریکا به دلیل زیر نظر داشتن مرکز یهودیان بازداشت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا اطلاعیه ای مبنی بر بازداشت 2 شهروند ایرانی و آمریکایی که به ادعای آنها برای ایران جاسوسی می کرده‌اند صادر کرد.

به ادعای وزارت دادگستری ایالات متحده آنها به اتهام زیر نظر داشتن یک مرکز یهودیان و جمع آوری اطلاعات از حامیان سازمان مجاهدین خلق در آمریکا بازداشت شده‌اند.

احمدرضا محمدی دوستدار 38 ساله، آمریکایی ایرانی تبار و مجید قربانی شهروند 59 ساله ایرانی مقیم کالیفرنیا به اتهام جاسوسی بازداشت شدند.

در این دادخواست آمده است: دوستدار یک مرکز یهودیان ارتدوکس در شیکاگو را زیر نظر گرفته بود و از تدابیر امنیتی تعبیه شده در آن تصویربرداری کرده بود. مجید قربانی در یک گردهمایی سازمان مجاهدین خلق درباره «حقوق بشر و آزادی در ایران» در واشنگتن شرکت و اقدام به عکسبرداری از سخنران‌ها و شرکت کنندگان در آن گردهمایی کرده بود.

این عکس‌ها، به همراه یادداشت‌هایی درباره شرکت کنندگان در تجمع سازمان مجاهدین، در دسامبر 2017 در داخل چمدان دوستدار در یکی از فرودگاه‌های آمریکا در حالی که قصد بازگشت به ایران را داشت، یافت شد.

سی و پنج سال زندان بطور کلی در انتظار آنهاست. در ازای جاسوسی معمولا 5 سال حبس مقرر می شود. در صورتی که اتهام آنها در خصوص نوع فعالیت جاسوسی مأمور خارجی به اثبات برسد تا 10 سال حبس و در ازای نقض قوانین اختیارات اقتصادی درشرایط حالت فوق العاده که خطرات خارجی موجب شده باشد 20 سال حبس مقرر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала