تخفیف روسیه به هند

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEهند
هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند اس-400 را با تخفیف دریافت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری شوگایف مدیر خدمات فدرال همکاری نظامی —فنی روسیه اعلام نمود که روسیه در قیمت«اس-400» به هند تخفیف می دهد.

وی گفت:«هند برای روسیه شریک استراتژیک است. از اینرو ما درخواست شرکای خود را در نظر می گیریم و بدون آنکه خود دچار ضرر بشویم سعی می کنیم تخفیف هایی در قیمت سامانه «اس-400» برای آنها قایل شویم. پایه و اساس کامل برای امضای قرارداد اس-400 آماده شده است. تمام جنبه های فنی و تجاری این قرارداد مورد توافق قرار گرفته اند و ما به امضای آن نزدیک می شویم».

اوایل ماه اوت گزارش شده بود که هند از تحریم های آمریکایی به دلیل خرید «اس-400 روسی در امان می ماند. اما به عقیده شوگایف،«هند هم اکنون بدون شک زیر فشار شدیدی قراردارد و این فشار همچنان ادامه دارد».

در ماه ژوئیه شورای دفاعی هند اصلاحیه در معامله با روسیه در خصوص خرید «اس-400» را به تصویب رساند. اواخر ماه مه ارزش کل قرارداد 6 میلیارد دلار اعلام شد.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала